Klacht POSTNL: PostNL bezorgt pakket bij de buren zonder bij mij langs te zijn geweest

Status
content Niet opgelost
Klachtnummer
# 422420
Gebruiker
J. Miedema
Datum
1 reactie

Details

De klacht

PostNL bezorgt pakket bij de buren zonder bij mij langs te zijn geweest. Ik was thuis en de bezorger van PostNL bezorgt meerdere pakketjes van verschillende straatbewonders bij één adres zonder bij de betreffende ontvangers langs te gaan. Probleem is dat de pakketjes zijn geleverd bij buren waar niemand contact mee heeft en ook niet wil hebben. Daarbij wil deze meneer de pakketjes ook niet aan mij of andere mensen geven die een pakketje hadden moeten krijgen en ook gewoon thuis waren ten tijde van de bezorging. PostNL zegt dat de leverancier verantwoordelijk is, maar de leverancier zegt dat het pakket bezorgd is. Niemand heeft nu zijn of haar pakketje gekregen, de buren weigeren de pakketjes af te geven, politie doet hier ook niets mee en PostNL zegt ook, zoek het lekker uit. En nu?? PostNL??

De oplossing

PostNL moet er voor zorgen dat ik mijn pakketje krijg of het geld aan mij overmaken ter waarde van het pakket.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat de bezorger geen pakketten bij u aanbiedt. Ik kan me voorstellen dat dit erg frustrerend is, vooral omdat u een pakket niet heeft ontvangen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik zie dat mijn collega een klacht heeft geregistreerd, en dat de betrokken bezorger hierop is aangesproken.

    Ik raad u aan om de vermissing te melden bij de afzender. De reden dat wij u doorverwijzen naar de afzender, is omdat de afzender onze opdrachtgever is en ons betaald heeft voor de verzending. Dat maakt de afzender onze klant, en omdat u de afzender betaald heeft, bent u de klant van de afzender. In dit geval kunt u de afzender aanspreken over het feit dat u nu niet gekregen heeft waarvoor u betaald heeft, en de afzender kan ons aanspreken over het feit dat hij ons betaald heeft voor een service die wij nu niet geleverd hebben. Zodra de afzender contact met onze zakelijke klantenservice opneemt, dan zetten wij een bericht (tevens een klacht) uit naar de betrokken bezorger om te vragen waar hij of zij dit pakket bezorgd heeft.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
J. Miedema
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ik moet zelf actie ondernemen en dat vind ik schandalig. Ik moet dus de fout die bij PostNL gemaakt is zelf oplossen. Vreemde manier van handelen en lekker gemakzuchtig ook van PostNL
Status
niet opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen