Opgelost door POSTNL: PostNL biedt dingen aan die ze niet kunnen waar maken.
Details
Klacht
Ik heb een pakket besteld bij de bijenkorf. Ik heb toen aangegeven dat ik postNL als bezorgdienst kies. In het menu van PostNL kon ik ervoor kiezen dat het pakket ook bij de buren afgeleverd kon worden. Ik was hier erg blij mee omdat ik zelf een erg drukke agenda heb en dit de oplossing was om bij bestelling toch optijd binnen te krijgen. Echter kwam ik thuis en ligt er een brief in de bus dat de bezorger het de volgende dag opnieuw zal proberen. Ik vind dit erg kwalijk, omdat ik ervan uitging dat mijn pakket aanwezig zou zijn zodra ik thuis kom. Volgens PostNL kon dit niet omdat er een handtekening vereist was voor het pakket. Ik vind het daarom heel raar dat PostNL mij de keuze geeft om het pakket bij de buren te laten bezorgen terwijl dit van de Bijenkorf niet mag. Ik heb vervolgens gebeld met de klantenservice van PostNL en daar kon de telefoniste, die overigens slecht Nederlands sprak, mij geen antwoord geven op de vraag waarom mijn pakket niet bij de buren was afgeleverd of waarom ik wel de keuze had het bij de buren te laten afleveren terwijl dit helemaal niet mogelijk was. Het enige dat ik te horen kreeg waren slappe excuses waarmee werd geprobeerd alle aansprakelijkheid weg te schuiven. Toen ik nogmaals vroeg of er een concreet antwoord kon komen op mijn vraag werd er gewoon opgehangen. Tevens ben ik de rest van de week ook niet op een zeker tijdstip thuis en ben ik echt uitgegaan van de "mooie" service die PostNL mij kon leveren.Gewenste oplossing
Van PostNL verwacht ik een excuus en een oplossing voor het niet geleverde pakket. Ik zit nu morgen namelijk voor 'aap' aangezien ik niet mijn pakket bij de hand heb. Ik verwacht daarom dat PostNL onderzoek gaat doen naar het feit dat zij een mogelijkheid tot afleveren bij de buren bieden terwijl de Bijenkorf dit niet toestaat. Een eventuele compensatie zou ik persoonlijk ook gepast vinden.- Status
- opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.