Opgelost door POSTNL: PostNL biedt dingen aan die ze niet kunnen waar maken.

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 277964
Gebruiker
VanSteenwijk
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Ik heb een pakket besteld bij de bijenkorf. Ik heb toen aangegeven dat ik postNL als bezorgdienst kies. In het menu van PostNL kon ik ervoor kiezen dat het pakket ook bij de buren afgeleverd kon worden. Ik was hier erg blij mee omdat ik zelf een erg drukke agenda heb en dit de oplossing was om bij bestelling toch optijd binnen te krijgen. Echter kwam ik thuis en ligt er een brief in de bus dat de bezorger het de volgende dag opnieuw zal proberen. Ik vind dit erg kwalijk, omdat ik ervan uitging dat mijn pakket aanwezig zou zijn zodra ik thuis kom. Volgens PostNL kon dit niet omdat er een handtekening vereist was voor het pakket. Ik vind het daarom heel raar dat PostNL mij de keuze geeft om het pakket bij de buren te laten bezorgen terwijl dit van de Bijenkorf niet mag. Ik heb vervolgens gebeld met de klantenservice van PostNL en daar kon de telefoniste, die overigens slecht Nederlands sprak, mij geen antwoord geven op de vraag waarom mijn pakket niet bij de buren was afgeleverd of waarom ik wel de keuze had het bij de buren te laten afleveren terwijl dit helemaal niet mogelijk was. Het enige dat ik te horen kreeg waren slappe excuses waarmee werd geprobeerd alle aansprakelijkheid weg te schuiven. Toen ik nogmaals vroeg of er een concreet antwoord kon komen op mijn vraag werd er gewoon opgehangen. Tevens ben ik de rest van de week ook niet op een zeker tijdstip thuis en ben ik echt uitgegaan van de "mooie" service die PostNL mij kon leveren.

Gewenste oplossing

Van PostNL verwacht ik een excuus en een oplossing voor het niet geleverde pakket. Ik zit nu morgen namelijk voor 'aap' aangezien ik niet mijn pakket bij de hand heb. Ik verwacht daarom dat PostNL onderzoek gaat doen naar het feit dat zij een mogelijkheid tot afleveren bij de buren bieden terwijl de Bijenkorf dit niet toestaat. Een eventuele compensatie zou ik persoonlijk ook gepast vinden.
Geboden oplossing
Ik heb namelijk 17 minuten aan de telefoon gezeten omdat iemand van postNL mij onzin zat te vertellen. Deze 17 minuten moet ik nu betalen aan mijn telefoniebedrijf en dat kost 17 euro. Ik vind dit belachelijk en vind het dan ook meer dan terecht dat deze kosten worden vergoed.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw van Steenwijk,

    Uit uw bericht begrijp ik dat u ontevreden bent, omdat u had aangegeven dat uw pakket bij de buren bezorgd mocht worden en dit is niet gebeurd. Het spijt me om dit te horen en ik wil u mijn excuses aanbieden voor het ongemak.

    Ik heb uw zending opgezocht door op uw adresgegevens te zoeken en ik zie dat uw pakket is verstuurd met de toevoeging "handtekening voor ontvangst". Dit betekent dat er inderdaad een handtekening van de ontvanger nodig was voor de bezorging. Echter mocht het pakket wel bij uw buren worden aangeboden. Ook uw buren hadden voor de zending mogen tekenen. Het pakket mag alleen bij uw adres aangeboden worden wanneer een zending aangetekend is verstuurd of met de toevoeging "alleen huisadres". Sorry dat u telefonisch een verkeerd antwoord van mijn collega heeft ontvangen.

    Het is voor mij niet mogelijk om na te gaan of de bezorger een bezorgpoging bij uw buren heeft gedaan, omdat dit niet wordt geregistreerd. Het is bijvoorbeeld mogelijk dat de buren niet thuis waren. Om die reden kan ik geen klacht voor u indienen. Hoewel de bezorger er ook liever voor zorgt dat de pakketten worden bezorgd, zodat z'n bestelbus minder vol is, is het niet verplicht om een bezorgpoging te doen bij de buren. Ik kan me voorstellen dat u dit geen fijn bericht vindt, maar nu bent u wel op de hoogte van de bezorgprocedure die wij hanteren.

    Ik ben blij om te zien dat u uw pakket inmiddels op heeft kunnen halen bij uw afhaallocatie. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens u veel plezier met uw pakket.

    Met vriendelijke groet,

    Minke
    PostNL Klantenservice

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen