Klacht POSTNL: Postnl boetes portokosten

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 58311
Gebruiker
Joke Mesman
Datum
4 reacties

Details

De klacht

In dec. kerstkaart ontvangen met te weinig port, ik moest € 1,80 bij betalen, er hadden er 2 op gemoeten, ik moest nu 3 zegels bij betalen omdat er 1 te weinig was opgeplakt. Ik heb gemaild, geen antwoord, op de her. kaart 1 zegel bijgeplakt met de opmerking dat ik gestraft wordt voor de fout van een ander. Niets gehoord. Nu krijg ik 28/3 een verjaardagskaart en een Porto kaart van € 1,92 het was 6 gram te zwaar er hadden er 2 op gemoeten.
Beide waren gewone gekochte kaarten, ik kan me voorstellen dat men deze kaarten dan niet gaat wegen. Ik ga weer 1 zegel op de inmiddels ontvangen herinnering plakken met de mededeling dat ik dit aan uw organisatie heb gemeld.
De Post klaagt dat er steeds minder post gestuurd wordt. Hoe zou dat nou komen met deze terreur acties. Volgens ons Postnl agentschap krijgen ze veel klachten. Ik begrijp dat het maar om een paar euro gaat, maar voor 2 kaarten is dit al bijna € 3,00.

De oplossing

Post NL Houd op met dit boete terreur!

4 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Mesman,Bedankt voor uw melding op Klachtenkompas. Naar aanleiding hiervan heb ik vandaag telefonisch contact met u opgenomen. Zoals afgesproken stuur ik u via deze weg nog een bericht. We hebben besproken waarom de geadresseerde de portkaart ontvangt en waarom in dit geval deze niet naar de afzender is gegaan. In het gesprek gaf u aan dat u voldoende geïnformeerd bent. Mochten er in de toekomst nog onduidelijkheden of problemen zijn dan horen wij het graag van u.Met vriendelijke groet,Saskia
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    Joke Mesman
    Datum
    Ik weet natuurlijk wel waarom, maar ik blijf bij mijn stand punt ik wil niet gestraft worden voor een fout/nalatigheid van een ander.
    Ik hoef hier niet over terug gebeld te worden, we worden het toch nooit eens.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Mesman,Uit uw bericht begrijp ik dat u ondanks de uitleg, nog steeds geen begrip kunt opbrengen voor ons portobeleid. Hoewel ik uw standpunt uiteraard respecteer, is het niet zo dat de portokaart aan de geadresseerde is bedoeld als een straf of boete.De strekking van een portokaart richting de geadresseerde is dat de kaart, op basis van een geleverde dienst waarvoor onvoldoende is betaald, een verzoek uit redelijkheid is.Ik begrijp in uw geval dat u de redelijkheid van de kaart niet inziet en dat staat u vanzelfsprekend vrij. Mocht u in de toekomst wederom een portokaart ontvangen, zou ik het waarderen als u contact met ons opneemt. Wij kunnen in dat geval gepaste maatregelen nemen om de portokaart af te handelen.U kunt contact met ons zoeken via https://informatie.postnl.nl/klantenservice/page/klantenservice-email/vraag-consument, telefonisch via 0900 0990 of via Twitter of Facebook. Ook indien u andere vragen, opmerkingen of klachten heeft, kunt u via deze media contact met ons opnemen.Met vriendelijke groet,Dirk
    PostNL Klantenservice
  4. Auteur
    Joke Mesman
    Datum
    Helaas er komt geen verandering aanpassing Post.nl zegt Ze zijn de regels klaar. Dus we komen nooit tot elkaar

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Joke Mesman
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen