Klacht POSTNL: POSTNL claimt niet thuis bij bezorging terwijl ze niet geweest zijn

Klachtnummer
# 380531
Gebruiker
MountainMan72
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Bezorging van gamma via POSTNL stond gepland voor zaterdag middag, en ik was gewoon thuis. Op track en trace verschijnt dan dat bezorger is geweest om 1814h, en dat ik niet thuis zou zijn. Geen bericht in de brievenbus, bezorger is gewoon niet langs geweest.
Nu kan ik alleen een nieuw moment kiezen door de week overdag, wanneer ik op mijn werk zit (zaterdag een week later is niet mogelijk, voor s'avonds moet je bijbetalen voor een probleem dat POSTNL zelf creeert).

De oplossing

1) Achterhalen/uitleggen waarom pakket niet bezorgd is op gepland tijdstip.
2) Gratis bezorging s'avonds aanbieden.
3) Nieuwe afspraak nakomen.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de bezorging van uw pakket. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Mijn excuses dat de chauffeur geen kennisgeving bij u heeft achtergelaten. Ik vind dit heel kwalijk. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om deze melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    - Heeft de bezorger zowel op 27 en 29 juli geen bericht achtergelaten?

    - Wat is uw e-mail adres?

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal ik uw melding verder in behandeling nemen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht als privé bericht.

    Ik heb niet de mogelijkheid om u gratis avondbezorging aan te bieden. Ik zie dat het pakket inmiddels beschikbaar is op een PostNL locatie. Dit kunt u nakijken via onze website. Als u uw Track & Trace code meeneemt en uw paspoort of ID dan kunt u het pakket ook zonder briefje wel afhalen.

    Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen