Klacht POSTNL: PostNL de meeste waardeloze pakket- en postdienst van Nederland!

HHawk

Het wordt hoog tijd dat de overheid een andere instantie als universele postdienst gaat inzetten dan #PostNL. Het gaat meerdere keren per jaar gewoon te vaak mis bij PostNL. Inmiddels is dit al de 12e keer dit jaar dat het mis gaat met het leveren van pakketjes. Blijkbaar is het dan toch hogere wiskunde voor PostNL om een simpel pakket van A naar B te brengen op tijd...

Volgens de overheid moet PostNL minimaal 95% van de aangeboden post de volgende bezorgdag te bezorgen. Dit is door de overheid wettelijk bepaald.

Het is echt onbegrijpelijk dat nota bene een beursgenoteerd bedrijf en met zulke verplichtingen, dit soort drastische fouten maakt (als in non-bezorging en/of niet op de aangewezen tijd te leveren). Dit alles conform gemaakte afspraken met de #rijksoverheid.

Het is anno 2017 en PostNL komt al in de problemen tijdens Black Friday en Cyber Monday, als er wat meer pakketjes bezorgd dienen te worden. Zelfs met paard en wagen ging het vroeger sneller en zeker betrouwbaarder dan tegenwoordig het geval is bij PostNL.

Ik zit momenteel op 3 pakketten te wachten van PostNL. Deze zijn op verschillende datums verstuurd. Twee hiervan liggen al meerdere dagen op het distributiecentrum, welke nog altijd niet gesorteerd zijn. Volgens PostNL gaat dit pas na (!) het weekend gebeuren. In het ergste geval is dan 1 pakket bijna een week onderweg en dit binnen #Nederland! Dit kan toch niet?! Gewoonweg een week wachten op een pakket die binnen Nederland bezorgd moet worden. Zelfs als ik te voet zou gaan, dan gaat het nog sneller.

Het ergste van dit hele verhaal is nog wel dat het 2 verjaardagscadeaus betreft. Deze zullen dus ronduit te laat komen. Ik heb de twee verschillende bedrijven al geïnformeerd dat ik het retour ga laten sturen, daar deze niet op tijd binnen komen voor de desbetreffende verjaardag. Beide bedrijven snappen dit gelukkig en gaan zelfs nu een schadeclaim indienen bij PostNL voor gederfde inkomsten (meer dan logisch). Eén bedrijf gaat vanaf nu zelfs zijn spullen gratis versturen via UPS.

Ook Amazon, waar ik besteld heb, gaat vanaf nu kosteloos via UPS versturen. Dus PostNL gaat flink wat klanten verliezen op deze manier...

Er is géén oplossing meer hiervoor. Pakketten komen niet of veel te laat aan. Dit is al meerdere keren dit jaar gebeurd. Ik denk ondertussen dat dit al de 12e keer is dit jaar bij PostNL.

Naar mijn mening is #PostNL de meest onbetrouwbare postdienst van Nederland. En ik hoop dan ook van ganser harte dat de #overheid PostNL flinke boetes oplegd voor het niet nakomen van gemaakte afspraken. Want PostNL haalt echt niet die 95% zoals ik hierboven heb omschreven.

PostNL adverteert op hun website met de volgende tekst: "Wij zijn PostNL. We zijn de onmisbare schakel tussen verzenders en ontvangers van post en pakketten, tussen de fysieke en de online wereld."

De "onmisbare schakel"...? Echt? Laat me niet lachen. Gewoonweg een waardeloos flutbedrijf is PostNL.

Geachte heer van der Lingen,

Bedankt voor uw bericht. Ik vind het spijtig om te vernemen dat u geen positieve ervaringen met ons heeft. Graag reageer ik op uw bericht.

Heeft u inmiddels al meer duidelijkheid over uw pakketten? Zo niet, zou u dan de bijbehorende 3S-codes mee willen sturen? Met behulp van die gegevens kijk ik graag of ik meer informatie voor u kan vinden.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

René