Klacht POSTNL: Postnl doet alsof ze van niets weet ... zending ligt al dagen in Amsterdam

BTux

Mijn pakket ligt al 6 dagen bij het Amsterdam International Mail Centre. Eerste keer bellen naar Postnl Klantservice levert niks op, medewerker gaf aan niks te kunnen vinden. Na 15min wachten en er niet van overtuigd te zijn nogmaals gebeld. Nu een medewerker die zonder problemen met het gegeven trackingsnr het pakket kon traceren. Adres gegevens op pakket zou niet compleet / niet duidelijk zijn. Dus gevraagd of dit aangevuld kon worden. Begrijp dat dit niet zomaar kan dus aangegeven of ik hiervan bewijs kan leveren.... Dit was niet mogelijk..... Dus er ligt een pakket, iemand belt met juiste trackingscode en bewijsmateriaal en het antwoord van Postnl is ... kan niet.
Ik een klacht ingedient ( compleet met alle informatie inclusief trackingsnr ).... en wat denk je dat het antwoord is van Postnl: Helaas kunnen wij uw pakket niet traceren.... we hopen u hiermee van dienst te zijn. Postnl hierop kunnen terugmailen is onmogelijk, je wordt weer naar de generieke klachtpagina gestuurd.
Echt werkelijk waar ... ongelooflijk... dit is geen service maar onwil

Ervoor zorgen dat het ontbrekende / onduidelijke adres wordt aangevuld en het pakket wordt afgeleverd. Uiteraard tonen van bewijs zoals trackingsbewijs + aankoopbewijs

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over het niet ontvangen van uw pakket uit het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Het is inderdaad een onhandige situatie dat de adres gegevens of het verzendlabel niet leesbaar zijn. Wij mogen namelijk deze gegevens niet zomaar toevoegen als de geadresseerde contact met ons opneemt. Dit heeft te maken met de verzendvoorwaarden die wij aan zijn gegaan met de afzender. Meestal worden deze pakketten nog met de hand nagekeken en kan het adres nog hersteld worden. Anders raad ik u aan om contact op te nemen met de afzender van dit pakket. Zij kunnen dan een onderzoek opstarten via hun post organisatie, zodat de adressering mogelijk nog hersteld kan worden.

BTux
    Goedemiddag, en dus ben ik benieuwd of mijn pakket al is nagekeken en het adres is hersteld( of kan worden hersteld). Mijn probleem met dit alles is: "meestal worden deze pakketten nagekeken"... terwijl wat ik zou verwachten is "wij zullen dit pakket vandaag nakijken".. dan kan ik namelijk nog actie ondernemen voordat jullie 14 dagen termijn erop zit en een pakket gewoon wordt teruggestuurd... nu blijft het nog steeds in de lucht hangen wat er gaat gebeuren. Jullie hebben nu tot 3 keer aan toe een bericht van mij gehad, ik neem aan dat jullie zo'n pakket kunnen traceren. Hoe moeilijk is het om dan de controle uit te voeren ? en hierop netjes te reageren.

De reden dat ik dit via de klachtenkompas de klacht nu indien is omdat jullie bij Postnl het proces zo hebben ingericht dat ik geen discussie kan aangaan maar enkel ( via bv. Chat) een beperkt bericht kan sturen, hierop krijg ik per mail een antwoord maar kan daar weer niet op antwoorden ... wil je antwoorden dan moet je weer naar de algemene klachtenpagina.... email kan sowiezo niet.... telefonisch kan maar daar heb ik geen vertrouwen in.

Bedankt voor uw reactie. Het is begrijpelijk dat u uw pakket snel wilt ontvangen. Echter kunnen wij, zoals mijn collega al aangaf niks voor u betekenen. Wanneer een onderzoek noodzakelijk is, wat nu het geval is, dan is het de internationale afspraak dat dit door de verzendende partij wordt opgestart. Dat betekend dat de verzender bij zijn/haar lokale postorganisatie een onderzoek moet opstarten.

Het is overigens ook mogelijk om via Facebook en Twitter een privébericht naar ons toe te sturen. Alle contactmogelijkheden vindt u hier: Postnl.nl/contact.

Hopelijk kan de verzender u snel een passende oplossing bieden.

BTux
oplossing: zoek het zelf uit. ze weten dat het pakket er ligt, doen hier niets mee