Opgelost door POSTNL: PostNL doet niets met klachten en liegt de boel bij elkaar.

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 651921
Gebruiker
schimmel8
Datum
1 reactie

Details

Klacht

PostNL doet niks met klachten! Wij hebben in het afgelopen jaar minstens 11x over dezelfde bezorger klachten ingediend. De bezorger blijft nog steeds pakketten in de tuin, in de regen, in het volle zicht neerkwakken. Belt dan aan en loopt direct naar zijn auto en rijdt weg. Ik ben meestal LETTERLIJK binnen 2 seconden bij de deur en meestal is hij de voortuin dan al uit.

Ik snap dat het moeilijk is met de slavendrijverspraktijken bij PostNL, maar deze dropstengel maakt het wel heel bont. (Om nog maar te zwijgen van het levensgevaarlijke rijgedrag, blowen met z'n maatje in de cabine en dergelijke zaken waar wij hem op hebben betrapt)

Wij dienen inmiddels bij elk pakketje een klacht in en PostNL. Die zeggen elke keer weer dat ze er iets mee doen, maar weigeren hierover enige vorm van terugkoppeling te geven (ondanks dat in de gesprekken met de klantenservice dit wel wordt toegezegd). Ze vertellen steevast dat bij 3x de chauffeur wordt aangesproken, dus deze man zou al zeker 3x een waarschuwing alleen al vanuit mijn adres moeten hebben gehad. Hoe werkt deze idioot nog bij PostNL?

Mijn conclusie is dus dat PostNL liegt over het behandelen van klachten en dat ze gewoon schijt hebben aan hun klanten. Dat merk je aan alles. Deze klacht is dus niet voor de bezorger maar een klacht over de wanpraktijken van PostNL.

Hun hele contactprocedure is erop duidelijk op ingericht om het zo irritant mogelijk te maken om contact te krijgen met de klantenservice. Die klantenservice kan en mag vervolgens niks behalve een kilo lulkoek verkopen (niks tegen de mensen van de klantenservice die zitten bellen want die doen ook gewoon hun werk maar) en er gebeurt vervolgens niks met de klacht. Ik betwijfel of ze het uberhaupt echt registreren, want ze kunnen nooit iets terugvinden over eerdere klachten als je er om vraagt.

Vervolgens is er nog de valse belofte. Elke keer dat ik bel vraag ik om terugkoppeling, geef mijn gegevens door etc. en wordt dit vervolgens toegezegd. Ik krijg nooit terugkoppeling en als ik daar over begin wordt er gezegd dat ze dit niet doen. Maar ze zeggen het wel toe!

Ik zeg... Juridisch deze snerttent ophangen aan de hoogste boom.

Gewenste oplossing

Ik wil dat PostNL weer een fatsoenlijk bedrijf wordt en zou het erg op prijs stellen dat er nu eens echt wat word gedaan.
Geboden oplossing
Nadat ik mijn klacht hier heb gedeponeerd is er dus ineens wel terugkoppeling mogelijk. Ik ben benaderd door een nette meneer van postnl die mij vertelde dat hij nogmaals contact met de manager van de betreffende chaufeur gaat zoeken en een vinger aan de pols houdt of er echt wat mee wordt gedaan. Ik heb nog geen nieuwe ervaring met de bezorger, dus ik weet niet of het probleem daadwerkelijk wordt opgelost of dat het gewoon verder gaat als vanouds. Ik wacht het af en tot ik resultaat zie blijf ik sceptisch. Wel een pluim voor de medewerker van PostNL. Die heeft het, denk ik, binnen zijn mogelijkheden goed opgepakt.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer,

    Bedankt voor uw bericht en het prettige gesprek dat ik met u heb mogen voeren. U geeft aan dat de pakketten in de tuin worden gedeponeerd en het rijgedrag levensgevaarlijk is. Ondanks eerdere meldingen is dit niet opgelost. Ik begrijp dat dit teleurstellend voor u is en uw grens is bereikt. Mijn oprechte excuses hiervoor.

    Inmiddels is er contact met u opgenomen zodat u op de hoogte bent welke acties er worden ondernomen ter verbetering. Uw klacht heb ik als herhaalde klacht direct uitgezet naar de verantwoordelijke manager van de chauffeurs zodat er maatregelen worden genomen en uw situatie in de praktijk wordt opgelost. Ik bewaak de terugkoppeling van de manager of zijn reactie afdoende is, zodat er daadwerkelijk actie wordt ondernomen om herhaling te voorkomen.

    Ik hoop dat u in de praktijk het effect hiervan zal merken. Ik ga ervan uit dat de pakketbezorging weer zal worden uitgevoerd zoals u van PostNL mag verwachten en vertrouw erop dat dit naar uw tevredenheid zal worden opgelost.

    Gaat het een volgende keer opnieuw niet goed? Laat het ons dan gerust weten. Op postnl.nl/klantenservice vindt u onze contactopties en antwoorden op veelgestelde vragen. 


    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen