Klacht POSTNL: PostNL doet onterecht of het juist is bezorgd

HDé

Melding gekregen dat pakje bezorgd was terwijl ik niets heb ontvangen.
Ik was thuis en het was stil, niets gehoord of gezien.

Pakket alsnog netjes bij mij afleveren
Standaard reactie van PostNL die de actie bij mij legt. Het gaat om een pakket met de vereiste van handtekening door de ontvanger /geadresseerde. De bezorger heeft kennelijk (eerder en onterecht) zelf een krabbel gezet. Dat leidt tot valsheid in geschrifte ! Er wordt door de afzender betaald voor een service en verzekering. Een service die niet wordt geleverd en een verzekering die bij schade zich baseert op door de bezorger vervalste gegevens. Het ontbreekt PostNL aan zakelijkheid en begrip voor de klant. Van bezorgers verwacht ik betrouwbaarheid en vaardigheid om te communiceren. Beide waren afwezig.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Wat spijtig te lezen dat u uw pakket niet heeft ontvangen. Ik kan me voorstellen dat u hierdoor teleurgesteld bent. Mijn excuses hiervoor.

Volgens de scans is de zending op 24-1-2023 afgeleverd. U geeft aan dat u het pakket nog niet heeft ontvangen, daarom raad ik u aan om na te vragen of iemand anders uw zending heeft aangenomen. Wellicht was dit een huisgenoot of één van de buren.

Mocht niemand uw pakket hebben aangenomen dan adviseer ik u om contact op te nemen met de afzender voor een passende oplossing. Zij kunnen indien nodig contact met ons opnemen.