Opgelost door POSTNL: PostNL doet post van de buren bij mij in de bus, telkens weer en steeds vaker

# 101904
Martin

Ik krijg steeds vaker post voor de buren bij mij in de bus. Ik zet er dan "verkeerd bezorgd" op en doe ze in de PostNL-brievenbus, zodat ze zien dat er een fout gemaakt is en ze het goed kunnen bezorgen. Pakweg 2 weken geleden kreeg ik dezelfde post *twee keer achter elkaar* in mijn bus. 7-3 ging het weer verkeerd en nu zat er zelfs een briefje bij: of ik het bij de buren wilde bezorgen! Het gaat vaak zaterdag mis, dan lopen er kennelijk invalkrachten rond.
Ik krijg de indruk dat die per huizenblok alles in één brievenbus kieperen.
PostNL heeft een overeenkomst met de afzender en die komen ze niet na, want ze bezorgen de post op het verkeerde adres - dat is wanprestatie.

Ik wil dat PostNL ophoudt met deze wanprestatie: dat men zijn contracten met afzenders naleeft en post bezorgt op het adres waar de post voor bedoeld is.
Ik wil niet langer door PostNL gebruikt worden als gratis postbode.

Beste heer van Raay,Goed dat u deze klacht bij ons meldt. Uiteraard hoort het niet zo dat de bezorger de post voor anderen in uw bus doet en ook niet met een briefje er op. U heeft dus helemaal gelijk.Om de bezorger aan te spreken op zijn gedrag ga ik een melding voor u uitzetten. De melding wordt door de teamleider besproken met de betreffende postbode. Ik hoop en ga er vanuit dat het hierna dan niet meer voorkomt. Mocht dit wel zo zijn, aarzel dan niet en meld het weer bij ons. U bent tenslotte geen postbode.U krijgt verder geen terugkoppeling op uw klacht. Ik hoop dat uw klacht zo naar tevredenheid is opgelost.Met vriendelijke groet,
    Maaike
    PostNL
    Martin
    Bedankt voor de positieve reactie.
    Ik ga in de gaten houden of het nu beter gaat.