Klacht POSTNL: POSTNL doet te lang over het bezorgen van een pakketje en te snel is met het terugsturen.

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 343181
Gebruiker
Pim#
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Een pakketje wat maandagochtend 18 december op weg gaat naar de bestemming (mijn werkadres) volgens het laatste bericht in USPS Tracking is op 24 december afgedaan met een briefje van POSTNL dat het de volgende werkdag (27 dec) vanaf 15.00 opgehaald kan worden bij een afhaalpunt.
Nu kreeg ik vandaag (9 jan) het briefje onder ogen en ben meteen naar het afhaalpunt gegaan. Daar was het niet te vinden. Op het briefje stond niet dat er een maximale bewaartermijn geldt. De medewerkster van het afhaalpunt wist te melden dat het pakketje waarschijnlijk teruggestuurd wordt naar de verzender.

Mijn klacht is dat POSTNL te lang doet over het bezorgen van een pakketje en te snel is met het terugsturen. Bovendien gebeurt dit zonder melding en/of track mogelijkheid. Verder zou er rekening gehouden kunnen worden met feestdagen en vakantieperiodes.

Bijlage: bericht in USPS Tracking (staat er nog steeds zo)
December 18, 2018, 10:30 am
Departed
AMSTERDAM, NETHERLANDS
Your item departed a transfer airport in AMSTERDAM-SCHIPHOL, AMSTERDAM, NETHERLANDS on December 18, 2018 at 10:30 am. The item is currently in transit to the destination.

De oplossing

Nagaan of het pakket nog in Nederland is en dit alsnog bezorgen.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik heb even voor u meegekeken naar de code en ik zie inderdaad dat dit pakketje afzender retour gaat. Hij heeft twee weken bij een afhaallocatie gelegen (altijd onze maximaal bewaarperiode), maar is teruggestuurd omdat hij daar niet is opgehaald. De 24e is een bezorgpoging bij u gedaan, maar de bezorger heeft u niet kunnen treffen. Hiervan heeft u op dat moment een briefje van in de bus gekregen. Als een pakketje retour gaat kan ik deze helaas niet onderscheppen, dit pakketje zal dus afzender retour gaan. Hiervoor kunt u het beste contact opnemen met de afzender.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Pim#
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er wordt gereageerd met een standaard antwoord. Dit is onze werkwijze en daar kunnen wij niets aan doen. Er wordt aangeraden om met de verzender van het pakketje contact op te nemen om tot een oplossing te komen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen