Klacht POSTNL: POSTNL doet te lang over het bezorgen van een pakketje en te snel is met het terugsturen.

sad Niet opgelost
Pim#

Een pakketje wat maandagochtend 18 december op weg gaat naar de bestemming (mijn werkadres) volgens het laatste bericht in USPS Tracking is op 24 december afgedaan met een briefje van POSTNL dat het de volgende werkdag (27 dec) vanaf 15.00 opgehaald kan worden bij een afhaalpunt.
Nu kreeg ik vandaag (9 jan) het briefje onder ogen en ben meteen naar het afhaalpunt gegaan. Daar was het niet te vinden. Op het briefje stond niet dat er een maximale bewaartermijn geldt. De medewerkster van het afhaalpunt wist te melden dat het pakketje waarschijnlijk teruggestuurd wordt naar de verzender.

Mijn klacht is dat POSTNL te lang doet over het bezorgen van een pakketje en te snel is met het terugsturen. Bovendien gebeurt dit zonder melding en/of track mogelijkheid. Verder zou er rekening gehouden kunnen worden met feestdagen en vakantieperiodes.

Bijlage: bericht in USPS Tracking (staat er nog steeds zo)
December 18, 2018, 10:30 am
Departed
AMSTERDAM, NETHERLANDS
Your item departed a transfer airport in AMSTERDAM-SCHIPHOL, AMSTERDAM, NETHERLANDS on December 18, 2018 at 10:30 am. The item is currently in transit to the destination.

Nagaan of het pakket nog in Nederland is en dit alsnog bezorgen.

Ik heb even voor u meegekeken naar de code en ik zie inderdaad dat dit pakketje afzender retour gaat. Hij heeft twee weken bij een afhaallocatie gelegen (altijd onze maximaal bewaarperiode), maar is teruggestuurd omdat hij daar niet is opgehaald. De 24e is een bezorgpoging bij u gedaan, maar de bezorger heeft u niet kunnen treffen. Hiervan heeft u op dat moment een briefje van in de bus gekregen. Als een pakketje retour gaat kan ik deze helaas niet onderscheppen, dit pakketje zal dus afzender retour gaan. Hiervoor kunt u het beste contact opnemen met de afzender.

Pim#
Er wordt gereageerd met een standaard antwoord. Dit is onze werkwijze en daar kunnen wij niets aan doen. Er wordt aangeraden om met de verzender van het pakketje contact op te nemen om tot een oplossing te komen.