Klacht POSTNL: PostNL gebruikt onbetrouwbare partners in het buitenland voor bezorging

sluism

PostNL gebruikt de diensten van bezorgbedrijf Yodel om Nederlandse pakketten in het Verenigd Koninkrijk te bezorgen.

Volgens onderzoek is Yodel voor twee jaar achter elkaar de slechtste bezorgdienst van het Verenigd Koninkrijk. Toch gaat PostNL gewoon door met Yodel. En dat uiteraard over de rug van de klanten van PostNL die de dupe worden van pakketten die zoek raken. Ook ik ben hier nu de dupe van,

"Yodel voted worst parcel delivery service for second year running". Bron: The Guardian. Verder staat heel internet vol met klachten over dit bedrijf. Echt misselijkmakend dat aangetekende pakketten via deze louche dozenschuiver bij de geadresseerde aan moeten komen. Ik weet zeker dat PostNL hier helemaal niets aan gaat doen want het gaat PostNL toch alleen maar om het geld. Een pakket naar Parijs ben ik op deze manier ook al definitief kwijtgeraakt. Werd ook zoekgemaakt door een "derde partij" aan wie PostNL de bezorging had uitbesteed.

PostNL blijft kiezen voor de goedkoopste onderaannemers dus dit wordt verder nooit opgelost. Wél ga ik relevante media benaderen om hier eens in te duiken en voor publiciteit te zorgen om deze wanpraktijken aan de kaak te stellen.

Geachte heer, mevrouw Sluis,Bedankt voor het doorgeven van uw klacht op onze website. Ik kan me voorstellen dat u teleurgesteld bent in de gang van zaken, vooral omdat u vaker problemen heeft gehad met zendingen naar het buitenland. Hiervoor bied ik dan ook onze excuses aan. Het is mij nog onduidelijk wat u graag van mij wilt. Als er een openstaande klacht over een bepaalde zending is waarmee ik u nog kan helpen, dan hoor ik dat graag.Met vriendelijke groet,
    An
    sluism
    Kunt u mij uitleggen waarom een pakket dat correct is geadresseerd pas na mij terugkomt nadat ik een onderzoek heb laten opstarten bij PostNL?PostNL had toch op zijn minst het initiatief moeten nemen om het pakket direct aan mij terug te sturen omdat het volgens PostNL verkeerd geadresseerd was? Waarom moeten klanten eerst een onderzoek laten opstarten? En daarna nog een keer een formulier invullen om hun porto terug te krijgen?
    Geachte heer, mevrouw Sluis,Dat zijn begrijpelijke vragen. Het antwoord moet ik u helaas nog schuldig blijven, omdat de track and trace code van de zending helaas ontbreekt. Algemeen gezegd kan het zijn dat de zending in het buitenland ergens was opgeslagen waar het alleen met een onderzoek weg kon komen. Maar nogmaals, dat kan ik niet met zekerheid toezeggen. Ik begrijp dat er meer klachten lopen van u op deze website. Ik raad u aan om het bij 1 afhandeling te laten, om het overzicht te behouden.Met vriendelijke groet,
    An
    sluism
    Geen tekst en uitleg over de reden waarom ik een navraagprocedure moet opstarten voor een pakket dat nota bene correct is geadresseerd en ik op eigen kosten weer opnieuw moet opsturen met de tekst LET OP: ADRES IS CORRECT!!!!!!!!! AUB NIET RETOUR AFZENDER STUREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!