Klacht POSTNL: PostNL geeft geen tijd aan van bezorging pakje , geeft het aan buren.

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 447341
Gebruiker
ElfdeTien#123
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ikn heb de afgelopen 2 weken een pakketje van Ulla Popken besteld. Bij de eerste was geen gegeven over wanneer de bezorger zou komen. Ik was thuis , er werd aangebeld, ik loop moeilijk en toen ik bij de deur kwam was er niemand te zien.
In de bus lag een kaartje u was niet thuis, pakket was bij de buren. Ik vroeg hoe laat ze het kregen en ja , 1 minuut nadat hij bij mij had aangebeld.
De volgende week .Ook nergens bericht van jullie.
Ik ga om 16.15 u. even een boodschap doen. en om 17.15u. was er een briefje : Pakket bij de buren bezorgd. Ik vind dat dit niet kan. Er zijn buren waar ik het niet bezorgd zou willen hebben. En even langer wachten zou wel zo netjes zijn.
We kunnen ons niet blijven verschuilen achter Corona.

De oplossing

deze klacht doorgeven aan de bezorgers en PostNL

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat de bezorging van uw pakketten niet naar tevredenheid is verlopen. U geeft aan dat de bezorger niet gewacht heeft tot u bij de deur was. Verder geeft u aan dat u het niet prettig vindt dat pakketten bij buren worden afgeleverd. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Wij kunnen en mogen een standaard pakket bij uw buren afleveren op het moment dat u de eerste of tweede keer niet thuis bent. Onder buren verstaan we een adres in uw eigen straat, de zending mag niet in een andere straat worden afgeleverd. Het is de afzender die als opdrachtgever voor verzending bepaalt of een zending wel of niet bij de buren mag worden bezorgd. Als u afspreekt dat een pakket aangetekend of met vermelding van ‘alleen huisadres’ naar u wordt verstuurd, dan bezorgen we deze nooit bij de buren. Mijn advies aan u is om dit in de toekomst vooraf te bespreken met de afzender, zodat we hier rekening mee kunnen houden.

    Uiteraard dient de bezorger u een redelijke tijd te geven om bij de deur te komen nadat er aangebeld is. Hiervoor zijn geen specifieke richtlijnen, echter 30 seconden is een redelijke tijd. Een bezorger hoeft niet langer dan een minuut te wachten tot er iemand bij de deur is. Ik hoop uiteraard dat de bezorging van toekomstige zendingen weer naar tevredenheid zal verlopen.

    Om een pakket te kunnen volgen kunt u de Track & Trace-code invoeren op www.postnl.nl of gebruik maken van onze app. De afzender hoort u te voorzien van deze code, zodat u de status van uw pakket zelf in de gaten kunt houden.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
ElfdeTien#123
Datum
Uiteindelijke oplossing
Een minuut wachten is voor iemand die slecht loopt geen optie. Bovendien heb ik beneden een bel, waardoor ik op de videofoon Kan zien dat hij er aan en ik vast naar de voordeur kan lopen en Het pakketje zelf kan aan pakken. Het is geen kwestie van niet thuis zijn.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen