Klacht POSTNL: Postnl geeft valse informatie aan de klant

Klachtnummer
# 362356
Gebruiker
JC
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik heb al een week lang contact met de klantenservice van postnl en word elke keer naar een ophaallocatie verwezen maar daar weet men van niks. Nu heeft de mevrouw van deze postnl ophaallocatie zelf contact opgenomen met de retail service en daarbij kreeg zij te horen dat mijn pakket ergens in Utrecht zou moeten liggen. Ook is er door een postnl medewerker getekend voor ontvangst. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Ik heb nu 8 keer contact gehad en nog steeds geen pakket. Er loopt een onderzoek maar ze hebben geen idee wat ze doen.. Als ik bel met de klantenservice dan staat er op mijn scherm dat er mogelijk fraude gepleegt word. Ik vertrouw het niet meer en sta op het punt om aangifte te doen van fraude.

De oplossing

Zorgen dat ik mijn pakket gauw in handen krijg. En stoppen met het geven van verkeerde informatie.

3 reacties

  1. Auteur
    JC
    Datum
    Als er door iemand anders getekend word voor ontvangst dan is dat fraude, hiervoor kan/wil ik aangifte doen. Elke (8) keer als ik bel met de klantenservice dan zweert men erbij dat het pakket op die locatie die zij in beeld hebben staan moet liggen, helaas krijg ik steeds een nee en ook op deze ophaallocatie wordt men gek van deze kwestie omdat ik steeds bel met de vraag of mijn pakket daar ligt. Ik zit met mijn handen in het haar en durf nu niet meer te bestellen. Waar ik me aan stoor is dat als ik gebeld word dan krijg ik weer moed en hoop maar dat wordt na 1 telefoontje richting die ophaallocatie snel weer omgezet naar woede en frustratie. Er zou een onderzoek lopende zijn maar als ik gister niet voor de zoveelste keer gebeld had dan er dus geen onderzoek geweest want die werd mij toegewezen maar niet in het systeem van postnl gezet.. Gelukkig belde ik gisteren zelf weer, nu zou het onderzoek wel moeten lopen.. Ja ja, vast weer valse informatie. Nu vandaag weer 3x contact gehad met de klantenservice en die zegt dat het pakket op een andere locatie zou moeten zijn dan de collega die ik 5 minuten ervoor gesproken had tegen mij verteld. Dus in 5 minuten tijd krijg ik twee locaties waar mijn pakket niet is. 1 van deze ophaallocaties is het ook zat en heeft van postnl ook weer andere informatie gekregen, namelijk dat het in Utrecht in het sorteercentrum zou moeten liggen, waarom stuurt men mij dan steeds naar een verkeerd adres???? De klantenservice is om te janken, wat ook op valt is dat als ik bel dan krijg ik soms een met Indiaas accent sprekende dame aan de lijn met een erg rumoerige achtergrond, dan staat er op mijn scherm dat er mogelijk fraude gepleegd word met dit nr.
  2. Auteur
    JC
    Datum
    De postbezorger die de handtekening gezet heeft heeft meerdere klachten tegen zich lopen ivm het tekenen voor ontvangst. Elke ophaallocatie in mijn gemeente wordt knettergek van postnl.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer,mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u heeft over de bezorging van uw pakket en de afhandeling van het onderzoek.
    Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik kan mij goed voorstellen dat u dit als zeer vervelend ervaart en wil u hier, namens PostNL, mijn oprechte excuses voor aanbieden. Ik heb voor u gekeken naar de situatie en het onderzoek wat is gedaan. Tot mijn spijt kan ik geen invloed uitoefenen op het besluit van het onderzoek. Ik adviseer u daarom om contact op te nemen met de afzender deze kan, volgens internationaal gemaakt postafspraken, een onderzoek voor u opstarten. Mijn excuses voor het ongemak.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen