Klacht POSTNL: PostNL glijdt steeds verder af, service is ze onbekend daar.

Martin111111111111111111111111

Grote zakelijke bestelling gedaan in de USA, normaal wordt dit altijd door Postnl netjes thuisgebracht. Wat schets nu mijn verbazing , krijg ik een melding dat ik mijn pakket op mag halen bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt!
De verzendkosten waren ruim $100. Voor dit bedrag mag je toch wel verwachten dat het op zijn minst netjes thuis afgeleverd wordt.

Als dit de normale gang van zaken wordt bij Postnl dan zijn ze mij als klant kwijt, gelukkig biedt de leverancier genoeg andere mogelijkheden wat betreft verzenden. Ik noem een Fedex, Dhl, Upc dit zijn bedrijven waar ze je als klant wel serieus nemen.

Ik heb het druk genoeg overdag en heb zeker geen tijd om ook nog eens overal mijn pakketten af te halen. Daar komt bij dat ik thuis werk en nog nooit een pakket gemist heb.

Gewoon pakketten weer thuis bezorgen zoals ieder ander bedrijf doet.

Geachte heer Jager,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. U heeft hierin aan dat u een zending vanuit het buitenland verwacht. U ging ervan uit dat het bij u thuis afgeleverd zou worden, echter wordt het volgens de status op een afhaallocatie gebracht. Ik kan me voorstellen dat u hier niet blij mee bent. Ik reageer graag op uw bericht.

Sinds een tijdje worden zendingen vanuit het buitenland waarvoor inklaringskosten betaald moeten worden rechtstreeks naar de afhaallocatie. Ik wil graag voor u nakijken of dit ook het geval is bij uw zending. Zou u hiervoor de 3s-code of buitenlandse track en tracé code mee willen sturen?

Ik zie uw reactie graag tegemoet,

Irene
    PostNL
    Hoi Irene,

Het is een zending van 2 dozen waarvan 1 doos al klaar ligt en de andere is nog niet eens bekend van waar het zich bevindt,
    Moet ik nu werkelijk waar 2 keer naar het afhaalpunt rijden of wachten tot de tweede doos verschijnt met het risico dat de eerste doos weer retour afzender gestuurd wordt?

Als dit het nieuwe verdienmodel wordt van Postnl ben ik er eerlijk gezegd wel klaar mee. Genoeg verzendkosten betalen en dan als nog je eigen pakket moeten halen.
    Ik kan als drukke ondernemer hier niets mee, mijn tijd is hiervoor veel te kostbaar.

Over de inklaringskosten, neem een voorbeeld aan DHL. Zij sturen vooraf een sms met een betaaloptie om vooraf de kosten te voldoen, werkt vlekkeloos en het pakket wordt gewoon thuis afgeleverd.

Voor de track and trace nummers mag je mij bellen op het bekende nummer hier. Ik ga de 3S codes niet openbaar maken met alle bedrijfsgegevens erbij.

Martin Jager
    Geachte heer Jager,

Bedankt voor uw reactie. Ik begrijp dat één van de pakketten al op de PostNL locatie ligt en de andere nog niet. Ik raad u aan om alvast het ene pakket op te halen, om te voorkomen dat het retour gestuurd wordt. Een pakket blijft 14 dagen liggen op de desbetreffende PostNL locatie alvorens het retour gestuurd wordt.

Het is helaas niet mogelijk om u te bellen. Wellicht kunt u de track & trace codes in een privébericht naar ons sturen zodat wij u beter van dienst kunnen zijn. Mocht dat niet lukken, dan raad ik u aan om contact op te nemen met onze klantenservice via: http://www.postnl.nl/klantenservice.

Thera
    PostNL
    Goedemorgen,

De zaak kan wat mij betreft gesloten worden.

Ik heb inmiddels mijn onderdelen afgehaald en ik kan u vertellen dat in vervolg mijn zendingen vanuit het buitenland niet meer via Postnl gaan. Een pakketservice hoort op zijn minst toch een pakket thuis af te leveren?

Binnenlandse zendingen laat ik nog wel via Postnl gaan maar dat heeft Postnl te danken aan de pakketbezorger die hier al een flink aantal jaren loopt.
    Deze man is nog van de oude stempel en hij heeft service nog hoog in het vaandel staan.
    Mocht hij ooit een andere route krijgen of deze route gaat naar een zzp-er, dan gaan de binnenlandse zendingen ook naar een andere toe.
    En geloof mij ik heb de eerste jaren hier genoeg zzper`s voorbij zien komen om daar een mening over te hebben.

Martin Jager