Klacht POSTNL: PostNL heeft door grove nalatigheid mijn pakket kwijtgeraakt zodoende stel ik PostNL aansprakelijk.

Tim

Via deze klacht stel ik u aansprakelijk, wegens grove nalatigheid, voor het kwijt raken van mijn verzonden pakketje.

Het pakketje is op 25 april verzonden naar de UK en kwijtgeraakt door PostNL. Ondanks dat dit niet aangetekend/verzekerd verzonden is, stel ik PostNL toch aansprakelijk voor de geleden financiele schade (waarde pakket 110 euro) wegens aantoonbare grove nalatigheid.

Het pakket is niet verzonden met de tracking code horende bij de pakketzegel die ik online gekocht heb, maar, zonder enige reden, met totaal andere, niet online te traceren, tracking code die incorrect en onvolledig geadministreerd is in de PostNL systemen, de grove nalatigheid in kwestie.

Onderzoek bij PostNL heeft niets opgeleverd, muv terugbetaling verzendkosten.

In bijgevoegd bestand zit volgende info:
- Screenshot Discogs order ter bevestiging waarde pakketje
- Online gekocht verzendlabel
- Verzendbevestiging oorspronkelijke tracking code
- Verzendbevestiging van de met grove nalatigheid uiteindelijk gebruikte en incorrect en onvolledig geadministreerde tracking code
- PostNL mail met uitkomst onderzoek

Betalen van de geleden schade, de waarde van het kwijtgeraakte pakketje, 110 euro.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de afhandeling van uw klacht en de bezorging van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Volgens mijn gegevens is er een onderzoek naar uw zending geweest en heeft mijn collega van het onderzoeksteam hierover contact met u opgenomen. Hierin staat aangegeven dat uw zending helaas als vermist moet worden beschouwd. Hierin staat ook aangegeven dat u heeft gekozen voor standaard verzending. Op basis van de hierbij horende voorwaarden is het niet mogelijk om u een schadevergoeding aan te bieden. Door met PostNL te verzenden, bent u akkoord gegaan met deze voorwaarden. Ik kan u dus geen ander antwoord geven dan mijn collega u al heeft gegeven.

Tim
Uiteindelijke oplossing Beste PostNL, Dank voor jullie antwoord. Ik begrijp de reactie. Ik ben het echter niet eens met het antwoord. Het klopt dat "Door met PostNL te verzenden, bent u akkoord gegaan met deze voorwaarden." Echter, het pakket is NIET verzonden met de verzendservice die ik online besteld heb, bijhorende tracking code en voorwaarden. Jullie hebben de zending verstuurd met een andere tracking code, waarvoor ik jullie NOOIT de opdracht heb gegeven en die ook niet voldoet aan de dienst die ik ingekocht heb, online track & trace, want de uiteindelijk gebruikte tracking code is niet online te traceren. Dit is grove nalatigheid aan de kant van PostNL en zodoende stel ik jullie aansprakelijk voor de geleden schade, i.e. de waarde van het pakket. Met vriendelijke groet, Tim