Klacht POSTNL: PostNL heeft een pakket bestemd voor mij geblokkeerd.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 296082
Gebruiker
R.F.W.G. Schuurman
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Een Ebay bestelling uit Rusland ligt bij PostNL. Ze willen het in principe terugsturen omdat ik het binnen 14 dagen niet op een PostNL locatie zou hebben opgehaald, maar ze hebben nooit doorgegeven dat het daar lag. Echter het retour adres blijkt onleesbaar te zijn. Ook online tracking gaf niets aan, tot ik zag dat het pakket ineens retour gestuurd wordt. Nu blijkt dat het retour adres op mijn naam/adres is gezet!

De oplossing

Het alsnog afleveren bij mij, van het betreffende pakket.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer Schuurman,

    Bedankt voor uw bericht. Ik vind het zeer spijtig dat het pakket retour is gestuurd. Ik reageer graag op uw bericht.

    Ik begrijp uit uw bericht dat u na de 1e bezorgpoging geen kennisgeving heeft ontvangen waardoor u niet op de hoogte was dat het pakket op een afhaallocatie is bezorgd. Dit is zeer kwalijk en bied hiervoor mijn oprechte excuses aan. Ik zie dat u hiervoor op 8-3-2018 via de chat al een klacht heeft ingediend.
    Ik kan er niet voor zorgen dat het pakket weer wordt bezorgd. Het proces valt niet te stoppen zodra een pakket retour is gaat. Het is echter zeer vreemd dat het retouradres in uw adres is veranderd. Er van uit gaand dat dit een fout is omdat het pakket niet op uw adres is bezorgd op 7-3,
    adviseer ik u om contact op te nemen met de afzender voor een passende oplossing.
    Mijn excuses voor het opgelopen ongemak.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Ik ga ervan uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Nathan
    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
R.F.W.G. Schuurman
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ik vind dat PostNL zich er erg makkelijk van af maakt. Mede omdat het retour adres al op mijn naam is gezet. Stuur het dan gewoon op! Zie hier een quote 'Het proces valt niet te stoppen zodra een pakket retour gaat'. Het pakket gaat helemaal niet retour want PostNL kent de afzender niet eens.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen