Klacht POSTNL: PostNL houdt zich bij voortduring niet aan het verstrekte bezorgtijdvak!

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 445904
Gebruiker
stevelvrouw#123
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Bestelling van 123Inkt, zal maandag 18 mei 2020 worden bezorgd. Dan komt het bericht dat er vertraging is door drukte. Kan gebeuren. Geen probleem. Nieuwe bezorgmoment is dinsdag 19 mei in de ochtend. Maar dan ben ik weg, dus ik sein de buurvrouw alvast in dat ze mogelijk mijn pakje aangereikt krijgt. Op dinsdagOCHTEND - de dag van de nieuwe bezorging - krijg ik bericht dat bezorgmoment gewijzigd is in dinsdagMIDDAG. Dus helemaal blij ga ik van huis. Vind ik bij thuiskomst nog vóór 11.00 uur een kaartje in de bus dat ik niet thuis was en dat het pakketje doorgestuurd is naar PostNL-locatie! En dit is niet de eerste keer dat je een dagdeel krijgt en dat het dan gewoon op het andere dagdeel bezorgd wordt. Ik krijg er zo langzamerhand een punthoofd van. En het ergste is: IK HAD DIE INKTCARTRIDGES NODIG voor een belangrijke opdracht met deadline. En bijkomend VERVELEND is dat bij invoer op NIET THUIS het te druk is, dus ik weet nog niet wanneer ik het bij PostNL in het dorp kan ophalen. Alom ergernis, voor de zoveelste keer.

De oplossing

Zorgen dat het systeem van PostNL om bezorgtijdvakken aan de klant kenbaar te maken overeen komt met wat de bezorger vervolgens doet.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de tijdsvensters die u krijgt aangereikt. U geeft aan dat het verwachte bezorgmoment vaak niet klopt. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik snap dat het voor u teleurstellend moet zijn geweest dat de chauffeur alsnog in de ochtend op uw adres is geweest. De aangegeven tijdsvensters zijn te allen tijde indicatief. Het komt voor dat de chauffeur van de dagelijkse planning moet afwijken vanwege onvoorziene omstandigheden. Er kunnen zich bijzonderheden of afwijkingen op de route van de chauffeur voordoen. Daarom doen wij nooit beloftes omtrent de bezorgtijden.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
stevelvrouw#123
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er werd alleen uitleg gegeven waarom de klant te horen krijgt dat het pakket in een bepaald dagdeel wordt geleverd, en de bezorger vervolgens in een ander dagdeel aan de deur komt. Daar schieten we dus niks mee op, want je blijft alleen dat ene dagdeel thuis en kunt vervolgens weer naar het postkantoor om het pakket op te halen! Ik vroeg om betere coordinatie met de bezorger.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen