Klacht POSTNL: PostNL houdt zich niet aan de wet

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 310875
Gebruiker
Consument2018
Datum
2 reacties

Details

De klacht

PostNL mag paketten niet bezorgen bij buren indien die buren niet expliciet als alternatief adres door verzender (via de consument) zijn opgegeven. Dit staat in het Burgerlijk Wetboek en betreft de consumentenrechten. PostNL blijft zich hier schuldig aan maken en geeft er blijk van deze wet niet goed te kennen. Beste PostNL, wat gaat u doen om zich hier in het vervolg aan te houden en naleving te borgen?

De oplossing

Meldpunt voor consumenten en nieuw beleid bij PostNL.

2 reacties

  1. Auteur
    Consument2018
    Datum
    PostNL reageert hier nog niet op, erg treurig. Ik denk erover om naar de Geschillencommissie te stappen hierover: PostNL dient een beleid op te stellen voor webshops, zodat zij zich aan de wet rondom koop op afstand kunnen houden. Zonder het adres van een derde, mogen zij het niet leveren aan een ander (zoals buren). Tenminste 1 webshop heeft aangegeven hierover ook met PostNL over in gesprek te zijn. De consument is nu vaak de dupe. Advies aan consumenten is en blijft om klacht bij de webshop/verkoper in te dienen.
  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw Akhiat,

    Vriendelijk bedankt voor uw bericht. Graag reageer ik hierop:

    Indien er wordt gekozen voor een standaard zending, gaat de afzender akkoord met de voorwaarde dat deze zending bij de buren geleverd mag worden indien de ontvanger niet thuis is.
    Graag wil ik u verwijzen naar onze Algemene Voorwaarden (https://www.postnl.nl/algemene-voorwaarden/) indien u vragen heeft betreft dit onderwerp.

    Hiermee hoop ik u naar voldoening te hebben geïnformeerd. Mocht u nu of in de toekomst vragen hebben bent u welkom contact op te nemen met onze Klantenservice.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Consument2018
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er wordt geen oplossing geboden, noch een uitleg waarom PostNL de wet overtreedt. Dit wordt een stap naar de Geschillencommissie.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen