Opgelost door POSTNL: PostNL informeert geadresseerd NIET als pakketje van USPS komt.

sad Opgelost
H.C. Beekman

Ik heb een pakketje laten opsturen 27 September 2017 vanuit San Francisco USA met USPS naar mijn huis adres met USPS Trackingnr: CH025477374US
Op 27 Oktober 2017 zie ik in de USPS tracking log dat het pakketje terug gestuurd is naar afzender, omdat het niet opgehaald is.
Ik ben hierover nooit geïnformeerd door PostNL, ik wist niet eens dat PostNL dit ging bezorgen.
Hoe krijg ik nu mijn pakketje?
Waarom wordt ik niet geïnformeerd dat er een pakketje voor mij is?

H.C. Beekman
    01Nov2017: Nog helemaal niets vernomen van PostNL.

H.C. Beekman
    07Nov2017: Nog helemaal niets vernomen van PostNL.
    H.C. Beekman
    12Nov2017: Nog helemaal niets vernomen van PostNL.
    Geachte heer, mevrouw Beekman,

Bedankt voor uw bericht. Het spijt mij te horen dat uw pakket uit de VS retour is gestuurd. Ik kan mij goed voorstellen dat dit erg vervelend voor u is. Mijn excuses voor het ongemak.

Ik zie dat u op 28 oktober reeds telefonisch een klacht hebt ingediend. Aan de hand van uw klacht kunnen we dit probleem in de toekomst voorkomen.

Omdat het pakket nu terug naar de afzender gaat, wil ik u aanraden om met diegene contact op te nemen. Zodra die persoon het pakket heeft ontvangen, kan het hopelijk snel opnieuw naar u verstuurd worden.

Yoeri
    PostNL Klantenservice.
    H.C. Beekman
    PostNL heeft eindelijk gereageerd. Van de telefonische klacht die door PostNL voor mij aangemaakt zou worden heb ik nooit iets vernomen, en ik betwijfel dan ook of zij dit gedaan hebben. Ik ervaar de klachten afhandeling van PostNL al erg slecht, afstandelijk, weinig betrokken of geïnteresseerd.
    Het pakketje zal opnieuw opgestuurd worden vanuit de VS (Sacremento, CA) naar Nederland. Wie dat gaat betalen is niet duidelijk, maar naar mening moet de PostNL deze kosten dragen, omdat zij in gebreken zijn gebleven.
    Geachte heer/mevrouw Beekman,

Bedankt voor uw reactie. Zo te zien is er op 31 oktober telefonisch contact geweest met onze klantenservice en is er naar aanleiding van dat contact een klacht aangemaakt dat u geen afhaalbericht voor dit pakket heeft ontvangen. Op die manier kan de kans verkleind worden dat dit opnieuw gebeurt.

Sinds begin oktober gaan pakketten waarbij sprake is van inklaringskosten rechtstreeks naar de afhaallocatie. Er wordt voor deze pakketten geen eerste bezorgpoging meer op uw adres gedaan. Voor toekomstige zendingen afkomstig uit het buitenland raad ik u aan www.internationalparceltracking.com in de gaten te blijven houden. Op deze website kunt u de buitenlandse tracking code invullen, zodra het pakket bij ons bekend is zal de bijbehorende 3S-code hier verschijnen. Op die manier kunt u het pakket dan ook binnen Nederland verder blijven volgen.

Mocht ik voor het opnieuw verstuurde pakket nog iets voor u na kunnen sturen, stuurt u dan gerust de tracking code van dat pakket mee als reactie op dit bericht.

Ik hoop u hiermee eerst voldoende geïnformeerd te hebben.

René
    H.C. Beekman
    "Sinds begin oktober gaan pakketten waarbij sprake is van inklaringskosten rechtstreeks naar de afhaallocatie. Er wordt voor deze pakketten geen eerste bezorgpoging meer op uw adres gedaan." [PostNL]

Maar hoe weet de klant dit dan ? Ik heb extra kosten door een tweede verzendpoging uit de USA. Gaat PostNL die extra € 60 betalen?

Geachte heer, mevrouw Beekman,

Bedankt voor uw bericht. Zodra uw pakket op de PostNL-locatie is bezorgd, ontvangt u thuis een kennisgeving. Als u een buitenlands trackingnummer heeft, kunt het pakket ook via www.internationalparceltracking.com in de gaten houden.

PostNL is niet aansprakelijk voor gevolgschade, en wij kunnen de verzendkosten daarom niet vergoeden. U kunt het beste contact opnemen met de afzender om hier een passende oplossing in te vinden.

Yoeri

H.C. Beekman
    Pakketje is vandaag bezorgd. Ik heb getekend voor ontvangst.
    Ik heb de Tracking geschiedenis na gelezen, waaruit blijkt dat er veel fout is gegaan bij PostNL.

H.C. Beekman
Pakket is opnieuw door afzender aangeboden voor verzending. Dit keer heeft PostNL dit thuis gebracht, en heb ik het niet hoeven op te halen. De hele procedure bij PostNL wordt niet altijd gevolgd en de tracking informatie klopt niet altijd. Ik blij dat ik het pakket heb mogen ontvangen, maar ik heb minder vertrouwen in PostNL wat bezorging betreft. Het hele proces heeft een hoog hokus pokus gehalte.