Klacht POSTNL: PostNL is super onzorgvuldig en lijkt totaal geen moeite te nemen om mij te helpen.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 459775
Gebruiker
Sjoerd
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Op 26 mei zou mijn pakketje bezorgd moeten worden. Helaas is het nu 2 juli, heb ik al zo ongeveer zes keer gebeld en heb ik nog steeds niets ontvangen. In eerste instantie veranderde bezorgdatum steeds maar uiteindelijk staat er dat de zending nooit verwerkt is. Na contact op te nemen met de klantenservice zou er een onderzoek gestart worden. Na twee weken belde ik of er al vordering in dit onderzoek was. Ik kreeg toen te horen dat ik een e-mail had moeten hebben, maar ze hadden het woord gmail per ongeluk verkeerd gespeld. Ik snap persoonlijk niet hoe onzorgvuldig je moet zijn om gmail in 2020 nog verkeerd te spellen. Maar dat tot daar aan toe. Ze mochten mij over de telefoon niet vertellen wat er dan in de e-mail stond. Dus ik weer een week wachten op de e-mail met de nieuwe informatie. Wederom gebeld, bleek dat ze gmail doodleuk weer verkeerd gespeld hadden. In de e-mail stond ook blijkbaar niet de oplossing. Ze moesten meer informatie hebben om het onderzoek te starten. Dit was inmiddels 4 weken nadat het onderzoek gestart had moeten zijn. Via de telefoon mocht ik nu vertellen welke kleur het doosje heeft, en wat er precies in zat. Deze informatie had ik overigens al enkele weken geleden gegeven. Vandaag opnieuw gebeld of er nieuwe informatie was over het onderzoek. Inmiddels heb ik echt niets meer aan dat pakketje en heb ik liever dat het vergoed word, aangezien dat ook wel weer enkele weken zal duren. Ik kreeg te horen dat ze een e-mail hadden gestuurd om meer informatie te krijgen. Mijn vorige telefonische gesprek waar ik alle informatie had gegeven was dus wederom in het niets gevallen. Ik heb geprobeerd dit netjes telefonisch af te handelen. Maar ben inmiddels echt spuug ziek van hoe je bij PostNL behandeld word. Ze zijn super onzorgvuldig en lijken je klacht totaal niet serieus te nemen. Ik heb al enkele uren aan de telefoon gehangen inclusief de lange wachttijden.

De oplossing

Ik wil dat het bedrijf het verloren pakketje nu eindelijk gaat vergoeden.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de bezorging van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Uiteraard begrijp ik dat het niet fijn is om lang op uw bestelling te wachten. Ik heb de status bekeken en ik zie dat het onderzoek nog gaande is. Doordat het momenteel ontzettend druk is kan het langer duren voordat u hier bericht over zal ontvangen. Ik zie dat er al een verzoek is doorgegeven om zo spoedig mogelijk contact op te nemen. Het betreft een onverzekerd pakket en deze is niet verzekerd voor schade of verlies.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Sjoerd
Datum
Uiteindelijke oplossing
Dus als ik het goed begrijp, word mij al ruim een maand verteld dat ik het bedrag vergoed krijg op moment dat het niet gevonden word. Maar nu word mij verteld dat ik al een maand wacht en kan fluiten naar mijn geld?
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen