Klacht POSTNL: Postnl is voor de derde keer mijn pakket kwijt geraakt.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 380787
Gebruiker
Wasmachine1974
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Wegens niet thuis, het pakketje afgeleverd bij een afhaalpunt/ Postnl locatie.
Binnen 14 dagen zijn we naar het afhaal punt gegaan maar echter niemand van de medewerkers kon het pakketje vinden.
Daarna klacht ingedient en vervolgens krijg je geen terug koppeling en is mijn pakketje weg.
het pakketje komt uit China, ik weet niet wie de afzender is zodat ik hem ook geen aanvraag tot onderzoek kan vragen.
Helaas is dit nu pakket nummer 3 wat weg is...

De oplossing

Mijn pakketjes zijn weg, een onderzoek zou gewoon gestart moeten kunnen worden zonder aanvraag van de verzender. Deze komt uit China en doen nooit aanvragen voor intern onderzoek in Nederland.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een kennisgeving heeft ontvangen met de informatie dat u uw pakket kunt ophalen bij een PostNL-locatie, maar dat uw pakket daar niet ligt. Ik kan me voorstellen dat dit erg teleurstellend is. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Pakketjes met een 3SLOCA barcode, zijn eigenlijk geen echte pakketten, maar brievenbuspakketten. Dit brievenbuspakket is door de afzender als ontraceerbare briefpost verzonden, maar de postbode kreeg het brievenbuspakket niet door uw brievenbus. Poststukken die niet door de brievenbus passen, zijn verplicht om een barcode te hebben, dus wij hebben deze code er aan gekoppeld. U en de PostNL locatie kunnen niets op deze code vinden, maar ik kan gelukkig wel zien dat het brievenbuspakket 19 juli is overgedragen aan de Bruna Geleen, op de Markt 108. Vaak gaan de medewerkers opzoek naar een pakket, terwijl het eigenlijk om briefpost gaat, en kunnen het pakket vervolgens niet vinden. In mijn systeem zie ik dat het brievenbuspakket ingescand bij de Bruna, dus het pakket moet daar liggen. Als u aangeeft dat het om briefpost gaat, en daar 19 juli is ingescand dan ga ik er van uit dat ze het brievenbuspakket wel kunnen vinden. U heeft nog tot vrijdag om het brievenbuspakket op te halen. Daarna gaat het brievenbuspakket weer retour naar de afzender.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Wasmachine1974
Datum
Uiteindelijke oplossing
De klacht is niet opgelost, PostNL heeft voor de derde keer mijn pakketje kwijtgemaakt en ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Zowel het afhaal punt en PostNL geven elkaar de schuld en geen van beide heeft het pakketje. Ik vind dit zeer slecht, helemaal omdat ik als gedupeerde niks kan beginnen tegen de vreselijke service en arrogantie van dit zogenaamde bedrijf wat zich PostNL noemt. 3 keer is mijn pakketje kwijtgeraakt. 3 keer kost het mij geld en de verantwoordelijke geven niet thuis.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen