Klacht POSTNL: PostNL kan hun eigen gegevens niet inzien

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 462760
Gebruiker
J.J.
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Door omstandigheden is mijn pakketje al 40 dagen onderweg (binnenlandse zending). Nu heb ik vorige keer een hele discussie gehad en kon ik geen onderzoek instellen als ontvanger. Ik heb met veel moeite de ontvanger gesproken die een onderzoek heeft laten instellen.

Ik kreeg bericht om contact op te nemen met PostNL. Dit gedaan. Mevrouw wilde mij een onderzoek in laten stellen (nu is dit 3 weken later wel mogelijk op wonderbaarlijke wijze). Maar ik gaf aan "heeft de verzender dit niet al gedaan, want dit heeft die tegen mij verteld". Waarop de medewerkster zegt dat dit niet waar is. Na enige tijd komt de medewerker aan met: "er is toch wel een onderzoek ingesteld ik heb verkeerd gekeken".

Nu kunnen de servicemedewerkers mij geen enkele informatie geven. Alleen het antwoord waar PostNL goed in is, die regeltjes zijn er daar blijkbaar goed ingestampt: "meneer dat is onze procedure", "meneer u kunt het beste even afwachten", "meneer ik heb geen verdere informatie van ons". Ik denk dat als je een papegaai op de afdeling zet dat die binnen twee dagen deze zinnen uit zijn hoofd kan zeggen.

Ik voel mij als ontvanger niet gehoord, schandalig te woord gestaan en behandeld en PostNL toont nul begrip en daadkracht in deze casus. Ik hoop dat er in ieder geval goede adequaat nieuw personeel wordt gevonden voor de klantenservice want dit is schandalig.

De oplossing

- Zorgen dat ik na meer dan 40 dagen wachten een tijd krijg wanneer mijn pakket wordt geleverd
- Fatsoenlijke klantenservice die geen valse informatie geven/je verder frustreren/begrip hebben voor de klant en die iets kunnen.
- Wel iets meer dan een sorry

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/ mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de bezorgen van uw pakket en het contact met onze klantenservice. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is dat uw pakket tot op heden niet is aangekomen en dat uw contact met onze klantenservice niet prettig is verlopen. Mijn excuses hiervoor. De reden dat u bent doorverwezen naar de afzender is, omdat die de opdrachtgever is voor de verzending van het pakket. Vandaar dat alleen de afzender een onderzoek kan laten instellen. U heeft een overeenkomst met de afzender. Er is inderdaad voor de verzender een onderzoek ingesteld en dit is momenteel nog gaande. De afzender zal hier bericht over ontvangen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
J.J.
Datum
Uiteindelijke oplossing
Niets weer een hoop slap gezever. Hetgeen waar PostNL wél echt goed in is.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen