Klacht POSTNL: PostNL keert bij zoekgeraakt postpakket terechte schade slechts ten dele uit.

Klachtnummer
# 258459
Gebruiker
C.J. de Vries Lentsch
Datum
1 reactie

Details

De klacht

PostNL is een dure zilveren armband van Georg Jensen op weg naar de USA kwijtgeraakt. Verdwenen op 24 november 2016 en na talloze mails pas na 8 weken uitgekeerd, voor de tegenwaarde van 1600 USD, waar ik hem voor verkocht had, in plaats van de aankoopwaarde plus veilingkosten ad 1531 Euro.
Het verschil is 71 Euro. Ik heb nog veel meer schade omdat de armband in consignatie zou zijn en ik er zeker nog 200 USD winst op zou maken.

PostNL stelt dat ze nooit veilingkosten uitbetalen; hoezo? Ook hebben ze verzendkosten ad 31,50 Euro niet vergoed.
Het gaat dus, los van al het gezeur en gedoe om een reëele, niet vergoede schade van rond de 100 Euro en die wil ik gewoon wel vergoed hebben.

Ik werk dus nooit meer met PostNL maar met UPS.

De oplossing

Uitbetaling van de werkelijk geleden (en aangetoonde) schade door storting van nog 100 Euro.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw de Vries Lentsch,

    Ik vind het zeer kwalijk om te vernemen dat uw pakket met waardevolle inhoud niet is aangekomen. Mijn excuses hiervoor.

    Ik heb het onderzoek bekeken, maar ik kan niets aan de uitslag veranderen. Zoals mijn collega heeft aangegeven worden dergelijk kosten niet vergoed. Ik kan in deze kwestie niets voor u betekenen.

    Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Annet
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen