Beste Robin,
U reageert niet op mijn klacht. Wat ik wel mooi aan uw reactie vindt is dat als u het vaker niet lukt om binnen 3,5 uur te leveren, dat u het tijdsvak gaat vergroten zodat u het wel haalt. Over klantonvriendelijk gesproken. Daar kan een klant van uw organisatie toch niets mee. Dat gaat betekenen dat ik straks een slot van 8 uur aangeboden krijg.
Dit komt vaker bij u voor, sowieso met de laatste pakketten die ik via uw organisatie heb ontvangen. Ik snap dat het wel eens kan uitlopen, omdat er iets aan de hand is. Als klant je wordt niet geïnformeerd door PostNL. Met alle respect, maar een tijdslot van 3,5 uur + 2,5 uur vertraging dat is echt niet normaal. In die tijd kan je van de Eemshaven in Noord-Groningen reizen naar Eijsden in Zuid-Limburg, dan hou je nog 2 uur over om pakketten te bezorgen.
Zoals ik u aangaf komt uw tijdsvak nooit overeen. In dit tijdperk leeft PostNL echt nog in de steentijd. Geeft u nu eens antwoord op mijn vragen:
- Hoe kan het dat uw concurrenten wel in contact met de bezorger staan? Zij kunnen dan wel aangeven hoe lang het duurt, zodat je misschien wel of niet een boodschap kan gaan doen. Bij uw organisatie blijf je maar wachten, want ja, zoals u en uw klantenservice zegt: het kan ieder moment komen meneer....
- Hoe kan het dat uw concurrenten wel een indicatie geven van hoeveel pakketten nog moeten worden afgeleverd voordat de bezorger aan de deur staat?
- Hoe kan het dat de klantenservice je niet verder helpt of alleen maar zegt, ja wacht u nog maar even?
- Hoe kan het dat je ruim 20 minuten moet wachten voordat je iemand op de chat spreekt, die vervolgens zegt dat het heel spijtig is maar dat je toch nog even moet wachten?
Reageert u tevens eens op mijn tweede reactie. Met deze standaard reactie kan ik echt niets! Voor het gemak plak ik voor u mijn vraag nog eens hier:
- De postbode wist mij te vertellen dat het te laat afleveren van pakketten in mijn regio met grote regelmaat gebeurt. Mijn wijk wordt dan bijgevoegd bij een andere route. Die postbode maakt eerst zijn eigen route af en komt daarna pas mijn wijk in. Waarom informeert PostNL daar niet over?
PostNL stelt dat je de maar de gehele dag thuis moet gaan zitten om pakketjes in ontvangst te nemen. Nogmaals u zou toch met mij eens moeten zijn dat het e.e.a. stukken klantvriendelijker kan. Mijns inziens werkt uw nalatige service averechts voor uw organisatie. De volgende keer ga ik niet thuisblijven en dan laat ik u toch een paar dagen achtereen wachten.
Indien u geen serieuze reactie plaatst op mijn klachten, dan zal ik de volgende keer wel drie keer opletten bij wie ik wat bestel. Dan kijk ik wel uit als het via u geleverd wordt, dan ga ik wel verder kijken naar een webshop of organisatie die met een andere bezorgservice levert. Ik bemerk al dat verandering en verbetering van service bij PostNL zeer lastig is, gezien iedere keer het nietszeggende antwoord van uw organisatie te krijgen.
Wanneer ga ik een serieuze reactie krijgen op mijn klachten?
Met vriendelijke groeten,
M.H. de Groot