Klacht POSTNL: PostNL kondigt pakketbezorging aan en na een aantal dagen is de bezorging niet bekend bij Postnl.

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 521537
Gebruiker
Freakflower
Datum
2 reacties

Details

De klacht

PostNL houdt me aan het lijntje.
Ik had een pakket in Duitsland besteld, kreeg afgelopen maandag al via PostNL de mededeling: morgen tussen 13:00 - 16:30 wordt pakket bezorgd, dinsdag een nieuwe mededeling: morgen (woensdag dus) tussen 14:00 - 16:30 komt-ie, en nu donderdag weer een ander bericht: bezorgtijd nog niet bekend, pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt. Wat is hier aan de hand? Maandag is het pakket bekend, en donderdag kennelijk nog niet ontvangen. Klopt niks van. ik kon vandaag weer als Jan met de Korte Achternaam wachten. PostNL, vertel gewoon de waarheid, of, indien er geen sprake is van een pakket, zeg dan niets. Op deze manier voel ik me belazerd, het gaat wel om mijn spullen....

De oplossing

Geef duidelijk de situatie aan, stuur geen onnodige aankondigingen over bezorging, als dat niet waargemaakt kan worden.3S

2 reacties

  1. Auteur
    Freakflower
    Datum
    PostNL kondigt pakketbezorging aan en na een aantal dagen is de bezorging niet bekend bij PostNL.
    Zondag 14 februari pakket besteld, maandag zegt PostNL, dat het pakket dinsdag wordt bezorgd, dinsdag zegt PostNL dat het pakket woensdag wordt bezorgd, woensdag zegt PostNL dat het pakket donderdag wordt bezorgd, donderdag zegt PostNL dat het pakket nog niet is ontvangen. Bizar. PostNL zegt maar wat. Nu is het dinsdag en nog steeds geen pakket door PostNL ontvangen of verwerkt. Fijn hoor, ik zit nog steeds voor Jan Lul te wachten, PostNL reageert niet eens. Het gaat om een bestelling van bijna 150 euro, 200 km van ons huis besteld, moet dat weken duren ? Is dat te ver weg voor PostNL ? En sinds 14 februari spoorloos. PostNL, waar laat je mijn spullen ?
  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. In uw melding geeft u aan dat u onjuiste en onduidelijke informatie krijgt via track en tracé over een te ontvangen pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Uw pakket is door de afzender al wel bij ons aangekondigd, maar ik zie dat het pakket nog niet bij ons is gesorteerd. Ik adviseer u om nog even af te wachten, want als alles goed gaat dan bezorgen we uw pakket binnenkort. U kunt de actuele status altijd bekijken op onze website, www.postnl.nl.

    U geeft aan dat het niet prettig is om bericht te ontvangen dat de zending zal worden bezorgd terwijl de zending nog niet door ons is verwerkt. Naar aanleiding van een voormelding van een verzender wordt een zending in ons systeem meegenomen in de planning van de route voor de chauffeur en krijgt deze zending ook een verwachte bezorgtijd. Indien de zending nog niet door ons is ontvangen of verwerkt dan passen we deze verwachting aan. Onze excuses voor het hierdoor ondervonden ongemak. We kijken regelmatig naar manieren om onze dienstverlening te verbeteren en het voor onze klanten makkelijker te maken, en zullen uw opmerkingen hierin meenemen.

    Mocht u toch nog vragen hebben over wanneer u uw pakket ontvangt, dan kunt u het beste contact daarover opnemen met de afzender.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Freakflower
Datum
Uiteindelijke oplossing
Gelukkig toch een reactie van PostNL. Maar het blijft nog even afwachten, wanneer mijn bestelling wordt bezorgd.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen