Klacht POSTNL: PostNL laat lang wachten zonder updates.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 654315
Gebruiker
Nathan
Datum
4 reacties

Details

Klacht

Op 2 maart 2023 zou PostNL een onderzoek zijn gestart om te achterhalen waar mijn vermist pakketje zou zijn gebleven. Na al meer dan 3 weken heeft het bedrijf nog geen enkel woord van zich laten horen.

Ik heb al meerdere keren geklaagd bij/over PostNL omdat mijn bestellingen niet goed of helemaal niet worden geleverd. Ik heb deze klachten altijd laten indienen door het bedrijf waar ik de bestelling heb geplaatst, omdat ik voor bepaalde klachten niet rechtstreeks bij PostNL terecht kan. Helaas heeft PostNL nooit contact met mij opgenomen over mijn klachten, wat erop wijst dat het nog steeds erg moeilijk is om bestellingen correct te leveren. Bovendien is PostNL vaak moeilijk te bereiken en moet ik eerst een lang gesprek voeren met een chatbot voordat ik geholpen kan worden.

Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat PostNL iets niet of niet goed aflevert, zoals het achterlaten van een bestelling in de portiek. In tegenstelling tot bedrijven als DHL en Budbee, die dit altijd keurig doen. Het laatste pakket dat ik van PostNL ontving, werd bijvoorbeeld afgeleverd in de brievenbus van de buren.

Ook heb ik al eerder gehoord (van bedrijven zelf) dat de bezorgers van PostNL sommige bestellingen al scannen voordat ze geleverd worden en vervolgens hun rondes voor de dag niet afmaken, wat soms resulteert in zoekgeraakte bestellingen.

Verder heb ik te maken gehad met een erg onbeleefde en nog wat opdringerige pakketbezorger die onnodig bij ons aan de deur kwam omdat ik een klacht had ingediend over een niet-geleverd pakket. Hoewel dit incident naar verwachting al is opgelost, is het toch relevant om te vermelden.

Gewenste oplossing

Ten eerste verwacht ik graag zo snel mogelijk een update over het lopende onderzoek. Hoewel ik begrijp dat een onderzoek tijd kan kosten, vind ik het ongepast om mij niet op de hoogte te houden van de voortgang ervan.

Bovendien verwacht ik van PostNL dat zij met een passende oplossing komen om ervoor te zorgen dat mijn bestellingen voortaan correct worden afgeleverd.

Het gaat niet alleen om de bezorging van het pakket, maar ook om de bescherming van persoonsgegevens en de veiligheid van klanten. Ik verwacht dat PostNL deze aspecten serieus neemt en daar passende maatregelen voor neemt.

Daarom verzoek ik PostNL om een passende vergoeding te bieden voor het ongemak dat ik heb ervaren, evenals voor eventuele schendingen van de privacy en veiligheid. Daarnaast wil ik oprechte excuses van het bedrijf voor de gebeurtenissen en de impact die het heeft gehad op mijn vertrouwen in PostNL als betrouwbare bezorgdienst.
Geboden oplossing
Er is geen enkele oplossing geboden. Ik heb gevraagd om zo snel mogelijk een update over het lopende onderzoek te ontvangen. - Geen oplossing geboden. Ten tweede heb ik PostNL verzocht om met een passende oplossing te komen om ervoor te zorgen dat mijn bestellingen voortaan correct worden afgeleverd. - Geen oplossing geboden. Verder heb ik aangegeven dat ik verwacht dat PostNL de aspecten van de bescherming van persoonsgegevens en de veiligheid van klanten serieus neemt en daar passende maatregelen voor neemt. - Geen oplossing. En heb ik PostNL verzocht om een passende vergoeding te bieden voor het ongemak dat ik heb ervaren, evenals voor eventuele schendingen van de privacy en veiligheid. - Geen oplossing.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

4 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht op Klachtenkompas. Allereerst mijn verontschuldigingen voor de gang van zaken zoals ze bij u zijn gegaan. U geeft aan dat het bedrijf nog geen antwoord heeft gekregen op het onderzoek. Ook geeft u aan dat uw bestellingen niet correct worden geleverd. Bovendien heeft u te maken gehad met een onbeleefde en nog wat opdringerige pakketbezorger. Ik begrijp dat dit teleurstellend voor u is. Mijn oprechte excuses hiervoor. Graag geef ik u een toelichting

    Ik neem uw reactie klacht serieus en om uw klachten compleet te maken, heb ik van u nog de volgende informatie nodig:

    - Het door u opgegeven casenummer is niet correct, graag ontvang ik van u het juiste casenummer
    - Barcodes van de bestellingen die niet correct zijn uitgevoerd met omschrijving wat er mis is gegaan
    - Barcodes van de zendingen met de onbeleefde en opdringerige pakketbezorger

    U kunt de informatie opsturen door binnen 5 dagen op deze mail te reageren zodat er acties worden ondernomen om herhaling te voorkomen ter verbetering van onze service en dienstverlening.

    Ik ga ervan uit u voor nu voldoende te hebben geïnformeerd en wens u een fijne dag.

    Gaat het een volgende keer opnieuw niet goed? Laat het ons dan gerust weten. Op postnl.nl/klantenservice vindt u onze contactopties en antwoorden op veelgestelde vragen. 


    Met vriendelijke groet,    

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    Nathan
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  3. Auteur
    Nathan
    Datum
    Geachte PostNL,

    Het bedrijf waar ik mijn bestelling had geplaatst, beweerde dat het incident van het vermiste pakket en het daaropvolgende onderzoek geregistreerd zou zijn onder het casenummer dat ik had vermeld bij het indienen van mijn klacht. Het zou me echter niet verbazen als hier ook weer iets niet goed gaat.

    De track & trace van deze bestelling heb ik wel nog, dit is: 3SMYPA161076393


    De laatste bestelling die helaas niet correct werd geleverd, heb ik uiteindelijk met veel geluk ontvangen via mijn buren, niet dankzij de bezorgdienst PostNL.

    De track & trace van deze bestelling zijn:

    3SPZLF4772878 & 3SPZLF2776995

    Deze pakketten kwamen uit 1 bestelling en zijn als het goed is samen geleverd.

    De track & trace van de zendingen met de onbeleefde en opdringerige pakketbezorger is ook: 3SMYPA161076393

    De klacht over deze bezorger heb ik toen ook via dezelfde track & trace ingediend.

    Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.
  4. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw reactie. U geeft hierin de antwoorden door op de vragen die u zijn gesteld. Graag reageer ik hierop.

    Het casenummer wat u van de afzender heeft ontvangen is niet het casenummer van ons, maar waarschijnlijk van MyParcel, dit is een tussenpartij, namelijk tussen afzender (webshop) en PostNL. Deze heeft een melding gedaan bij PostNL en heeft de afzender inhoudelijk geïnformeerd over deze melding.

    Uit mijn gegevens blijkt dat er al meldingen gemaakt zijn over de andere zendingen. De klachten zijn doorgegeven aan de manager van de verantwoordelijke medewerkers en deze zijn er ook al op aangesproken. Mijn excuses voor het ongemak.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen