Klacht POSTNL: PostNL laat lang wachten zonder updates.
Details
Klacht
Op 2 maart 2023 zou PostNL een onderzoek zijn gestart om te achterhalen waar mijn vermist pakketje zou zijn gebleven. Na al meer dan 3 weken heeft het bedrijf nog geen enkel woord van zich laten horen.Ik heb al meerdere keren geklaagd bij/over PostNL omdat mijn bestellingen niet goed of helemaal niet worden geleverd. Ik heb deze klachten altijd laten indienen door het bedrijf waar ik de bestelling heb geplaatst, omdat ik voor bepaalde klachten niet rechtstreeks bij PostNL terecht kan. Helaas heeft PostNL nooit contact met mij opgenomen over mijn klachten, wat erop wijst dat het nog steeds erg moeilijk is om bestellingen correct te leveren. Bovendien is PostNL vaak moeilijk te bereiken en moet ik eerst een lang gesprek voeren met een chatbot voordat ik geholpen kan worden.
Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat PostNL iets niet of niet goed aflevert, zoals het achterlaten van een bestelling in de portiek. In tegenstelling tot bedrijven als DHL en Budbee, die dit altijd keurig doen. Het laatste pakket dat ik van PostNL ontving, werd bijvoorbeeld afgeleverd in de brievenbus van de buren.
Ook heb ik al eerder gehoord (van bedrijven zelf) dat de bezorgers van PostNL sommige bestellingen al scannen voordat ze geleverd worden en vervolgens hun rondes voor de dag niet afmaken, wat soms resulteert in zoekgeraakte bestellingen.
Verder heb ik te maken gehad met een erg onbeleefde en nog wat opdringerige pakketbezorger die onnodig bij ons aan de deur kwam omdat ik een klacht had ingediend over een niet-geleverd pakket. Hoewel dit incident naar verwachting al is opgelost, is het toch relevant om te vermelden.
Gewenste oplossing
Ten eerste verwacht ik graag zo snel mogelijk een update over het lopende onderzoek. Hoewel ik begrijp dat een onderzoek tijd kan kosten, vind ik het ongepast om mij niet op de hoogte te houden van de voortgang ervan.Bovendien verwacht ik van PostNL dat zij met een passende oplossing komen om ervoor te zorgen dat mijn bestellingen voortaan correct worden afgeleverd.
Het gaat niet alleen om de bezorging van het pakket, maar ook om de bescherming van persoonsgegevens en de veiligheid van klanten. Ik verwacht dat PostNL deze aspecten serieus neemt en daar passende maatregelen voor neemt.
Daarom verzoek ik PostNL om een passende vergoeding te bieden voor het ongemak dat ik heb ervaren, evenals voor eventuele schendingen van de privacy en veiligheid. Daarnaast wil ik oprechte excuses van het bedrijf voor de gebeurtenissen en de impact die het heeft gehad op mijn vertrouwen in PostNL als betrouwbare bezorgdienst.
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.