Klacht POSTNL: PostNL laat zijn klanten in de steek!

Jerry

Na meerdere malen contact gehad met PostNL met de vraag om het pakket vanuit het distributiecentrum terug te sturen, is het pakket gewoon zonder pardon verkeerd geleverd! Bedankt PostNL, u kunt beter geen klantenservice meer aanbieden. Beloften etc van uw personeel dat het pakket retour komt waren loze beloften.

Doen wat er beloofd wordt. Mocht er problemen zijn met een verzending, los het op en laat uw klanten niet in de steek!

Geachte heer/mevrouw Baart,

Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat u al eerder contact met ons heeft gehad, maar dat het pakketje desondanks op een verkeerd adres is aangeboden. Mijn excuses hiervoor, graag reageer ik op uw bericht.

Ik kijk graag even met u mee hoe dit precies, kunt u mij hiervoor de 3S-code sturen? Dan heb ik even wat meer informatie.

Ik zie uw antwoord graag tegemoet.

Jan
    PostNL
    Jerry
    Hallo Jan, bedankt voor uw reactie.
    De code is 3SKABA702537881.

Ik heb zoals u zult zien meerdere malen gebeld met PostNL.
    Pakket vrijdag 13-7-2018 om 10:13u weggebracht naar PostNL punt Ronde Erf in Veenendaal. Kort daarna kwam ik erachter dat er iets niet pluis was met de koper, fraude dus. Vanaf zaterdag ochtend tot aan donderdag avond meerdere malen contact gehad met PostNL. Op donderdag avond verzekerde de PostNL medewerker mij dat het pakketje retour zou komen. Dat is dus niet gebeurd. Ondanks alle pogingen heeft PostNL helemaal niets gedaan en is het pakket gewoon afgeleverd waar het dus niet afgeleverd had moeten worden. Erg jammer dit.
    Afwachtende uw reactie.

Mvg, Jerry
    Geachte heer Baart,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het bijzonder spijtig om te vernemen dat u vermoedelijk bent opgelicht en kan me voorstellen dat u graag uw zending had willen onderscheppen. Graag geef ik u een toelichting.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tamar
    Hallo,

Bedankt voor uw bericht.
    Helaas moet ik nu mijn vermoeden duidelijk vaststellen dat PostNL geen service heeft. U en uw collega’s geven geen eenduidig verhaal. Ik kan bellen, mailen etc maar het heeft totaal geen zin. Waarom er dan een klantenservice is, geen idee. Mocht er een probleem zijn met een verzending dan zal PostNL je niet helpen. Enige wat ze doen is u doorverwijzen naar politie etc.
    Jammer, ik heb mijn les hiermee wel geleerd en zal zeker beter opletten om iets mee te geven met PostNL.
    In dit geval heeft het geen zin om aangifte te doen bij de politie. De aangifte komt op een grote stapel te liggen en zal na een tijdje worden vergeten.
    Geachte heer Baart,

Ik kan me uiteraard voorstellen dat u teleurgesteld bent en dat u nu in een hele nare situatie zit. Ik zie dat u van mijn collega al een uitgebreide toelichting heeft ontvangen. Ik kan u hierbij verder niet meer van dienst zijn.

Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

Annet

Jerry
Er wordt door PostNL geen oplossing geboden. Dit is hun antwoord: Normaal gesproken is het niet mogelijk om uw pakket uit het bezorgproces te halen en retour afzender te versturen. Aan de hand van uw gegevens zie ik dat er toch een poging is gedaan die tot mijn spijt is mislukt. Ik kan deze gang van zaken helaas niet terugdraaien. Indien er sprake is van fraude adviseer ik u hiervan aangifte te doen bij de politie. Wat heeft PostNL meerdere malen aan de telefoon gezegd? Geen probleem meneer, zolang het pakket nog op het distributiecentrum ligt kunnen wij hem onderscheppen en retour sturen. "Ik neem wel even contact op met het distributiecentrum, blijf aan de lijn aub". Gelukt meneer! Dit dus meerdere keren mogen horen. Helaas was de werkelijkheid anders.