Klacht POSTNL: PostNL licht my op

Klachtnummer
# 653197
Gebruiker
JB
Datum
1 reactie

Details

Klacht

De procedures van PostNL walmen van de fraude praktijken. Ik heb alle kosten voldaan bij de verkoper. Nou krijg ik een bericht dat ik de inklaringskosten moet betalen, die al betaald zijn, ik kan dit aantonen met screenshots maar daar wil de klantenservice niks van weten. Ze zeggen dat ik gewoon moet betalen en dan de kosten terug moet vragen. (Als je online kijkt maakt PostNL dit ook onmogelijk). Dus ik geef aan bezwaar te maken en niet opnieuw wil betalen omdat ik hier al helemaal niks aan kan doen. Toen werd er simpelweg gezegd; nou dan sturen met het terug. Ik word nu de dupe van iets waar ik al helemaal niks aan kon doen. Dus wat ik niet begrijp is dat de overheid dit soort louche praktijken toestaat. Ik wil ook benadrukken dat Jorell mij totaal niet heeft geholpen en zelfs bijdehand ging doen. Dit is een slecht teken van een klantenservice medewerker.

Gewenste oplossing

Ik wil mijn pakket ontvangen en dat ze mijn bewijs accepteren. Daarbij dit met verkoper oplossen zonder dat ik de dupe wordt

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een ontevreden bent over de dienstverlening van PostNL Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Wanneer u de kosten voor de inklaring al heeft betaald aan de verzender dan kunt u ook contact op nemen met de afzender u de door u gemaakte kosten terug te vragen.

    Om zendingen die onder de IOSS-regeling goed te kunnen verwerken is het van groot belang dat het "sender reference ID", waarmee de regeling wordt aangegeven, in het juiste veld wordt meegezonden in de digitale voormelding van de zending.

    De verzender dient een IOSS-nummer mee te geven aan de verzendende postdienst.
    De verzendende postdienst heeft vervolgens naar PostNL een verantwoordelijkheid om de data correct, en in één keer aan te leveren bij PostNL. Zijn de gegevens niet of niet op de juiste wijze aangegeven dan zal een standaard aangifte worden gedaan voor het item.

    Het is niet mogelijk om bezwaar in te dienen voor zendingen waarbij de IOSS-regeling niet is toegepast door een fout van de afzender/webshop. De verzender/webshop is verantwoordelijk voor een fout in het aanleveren van IOSS-data waar de zending mee wordt ingeklaard. Nogmaals u kunt in deze contact opnemen met de afzender.


    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen