Klacht POSTNL: PostNL maakt mijn pakjes zoek maar neemt geen verantwoordelijkheid

Newman

Op 3 november zouden er 2 pakjes uit het buitenland bij mij worden bezorgd. Op een gegeven moment kreeg ik bericht vanuit de PostNL app dat ze waren bezorgd. Vreemd, want ik was niet thuis, en er moest voor ontvangst worden getekend. Op de plek van de handtekening waren 3 willekeurige cijfers ingevuld. Bij thuiskomst trof ik geen pakjes en geen briefje in de bus.
Boos mailtje naar PostNL gestuurd, en de volgende dag stond de chauffeur bij mij op de stoep met de mededeling dat hij de pakjes voor mijn deur had gezet. Nog een dag later kreeg ik een mailtje van de klantenservice dat de chauffeur tegen hun had gezegd dat hij mijn pakje bij de bovenburen had bezorgd. Ik aangebeld bij de bovenburen, die hadden geen pakjes voor mij aangenomen. Dus ik weer klagen bij PostNL, en een dag later lag er een niet-thuis briefje in mijn bus met een 06-nummer. Ik bellen, en het bleek van de onderaannemer te zijn voor wie de chauffeur werkte. Deze deed een wat knullige poging om de 2 tegenstrijdige verhalen met elkaar te rijmen: de chauffeur had mijn pakjes aangeboden bij de bovenburen, maar vervolgens hadden de bovenburen hem gevraagd om de pakjes voor mijn deur neer te zetten. Een paar dagen later zag ik de zelfde chauffeur weer door de wijk rijden, en sprak hem nogmaals aan. Nu beweerde hij dat hij zich de eerste keer vergist had, dat hij mijn pakjes toch niet voor de deur had gezet. en dat hij de pakjes had gegeven aan een jongeman die uit de lift was gestapt en die beweerde mijn bovenbuurman te zijn. Hij omschreef het uiterlijk van de man, maar in mijn flat woont niemand die er zou uit ziet.
Wat er nu gebeurd is, is nog steeds niet duidelijk. Er zijn 3 mogelijkheden. Of de chauffeur heeft de pakjes bij mij open en bloot voor de deur gezet en vervolgens zijn ze gejat. Of hij heeft ze afgegeven aan een of andere random gast die hier door het complex liep te wandelen, die hier überhaupt niet eens woont, en die is er nu met mijn pakjes vandoor. Of de chauffeur heeft ze zelf gejat of is ze verloren. Mijn beide pakjes ben ik nu kwijt, ik moest van tevoren nota bene online nog BTW bij invoer betalen aan PostNL, en de afzenders willen mij de schade ook niet compenseren, want volgens Track & Trace is het pakket gewoon bezorgd. PostNL geeft ook niet thuis, die verwijzen naar de afzender. Dat de chauffeur tegenstrijdige verklaringen aflegt en dat er sowieso niet voor ontvangst is getekend (niet door mij, en ook niet door die zogenaamde bovenbuurman), daar gaat men niet op in.

Om te beginnen de chauffeur een officiële waarschuwing geven wegens het onzorgvuldig omgaan met mijn pakjes en het invullen van een verkeerde Track & Trace-status. Sowieso de BTW bij invoer die ik online aan PostNL betaalde voor deze pakjes teruggeven. En liefst ook het aankoopbedrag vergoeden. Ik weet dat ik hiervoor bij de afzender moet zijn, maar dat word mij erg moeilijk gemaakt omdat volgens Track & Trace de pakjes gewoon bezorgd zijn.

Newman
    Beste klantenservice, ik ben in principe elke dag bereikbaar tussen 09.00 en 11.00 uur, en in de avond van 19.00 tot 22.00 uur.

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren