Opgelost door POSTNL: PostNL maakt misbruik van zijn monopolie.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 482534
Gebruiker
J.A.M.A Seuren
Datum
1 reactie

Details

De klacht

PostNL maakt miljoenen winsten, en verzend tarieven worden steeds duurder. Als monopolist maken ze enorme misbruiken van o.a. afhaalpunten waaraan ze te weinig betalen voor hun opslag en verzend service, waar door er steeds meer afhaalpunten verdwijnen, en je als consument vaker naar een verder verwijderde locatie moet. PostNL heeft bijna geen opstalkosten dus geen huur, geen personeel, en daar door verdienen ze enorm veel geld . Het wordt tijd dat andere vaak goedkopere bedrijven een kans moeten krijgen op de Nederlandse markt en zo het monopolie systeem kan doorbreken.

De oplossing

Tarieven verlagen

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de tarieven van pakketten en briefpost. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik begrijp dat het nooit prettig is voor klanten wanneer de tarieven omhoog gaan. Door de inflatie zijn de kosten de afgelopen jaren gestegen. Daarnaast blijft PostNL investeren om de kwaliteit van de pakketbezorging te kunnen waarborgen. Onder andere in meer sorteercentra, PostNL punten en personeel.

    De posttarieven van het basispakket aan postdiensten (de universele postdienst) van PostNL zijn wettelijk gereguleerd. In de Postregeling is vastgelegd hoeveel deze tarieven maximaal mogen stijgen. Daarbij is rekening gehouden met de daling van het postvolume, bij voorbeeld door het toenemende gebruik van digitale communicatiemiddelen.
    Het complete productaanbod van PostNL inclusief tarieven is te vinden op postnl.nl/tarieven2020.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
J.A.M.A Seuren
Datum
Uiteindelijke oplossing
Een redelijke geloofwaardige oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen