Klacht POSTNL: PostNL moet verantwoording nemen voor kwijtgeraakt pakket

Jolanlin

Ik heb een pakketje afgegeven bij een postnl punt om te versturen, vervolgens is er volgens track en trace helemaal niets mee gedaan. Na diverse keren telefonisch en per mail navraag te doen krijg ik dik een maand later van postNL te horen dat het pakket vermist is. Niet aangetekend verstuurd, zou met zo'n track en trace eigenlijk niet nodig moeten zijn, dus helaas, geen enkele schadevergoeding. Jazeker, ik krijg de betaalde verzendkosten terug, binnen nog eens 2 weken, maar verder neem PostNL geen enkele verantwoording. Ik krijg sterkt de indruk dat bij niet-aangetekende pakketten niet heel veel moeite wordt gedaan, want het heeft geen enkele consequenties voor ze

Vergoeding voor het kwijtgeraakte product
Geen

Geachte heer/mevrouw Luijken,

Vriendelijk bedankt voor uw bericht. Ik vind het enorm kwalijk te vernemen dat uw zending vermist is geraakt. Mijn excuses voor het ongemak, graag reageer ik op uw bericht:

Graag zou ik voor u willen bekijken wat we voor u kunnen betekenen. Zou u ons daarvoor de barcode van de zending willen sturen?

In afwachting van uw reactie verblijf ik.

Tycho
    Jolanlin

Beste Tycho, hartelijk dank voor je snelle reactie. De barcode is 3SKABA628138841.
    Met vriendelijke groet, Jolanda Luijken
    Geachte heer/mevrouw Luijken,

Dank u wel voor uw reactie met de track en trace code.

Ik heb voor u gekeken en ik zie inderdaad dat dit veel te lang duurt. ik zie ook dat er al een onderzoek voor u is gestart en dat deze al is afgerond. Uw zending is al vermist verklaard en de verzendkosten zullen worden vergoed. Dit zal binnen een 10 werkdagen op uw rekening worden gestort.

Jurgen
    PostNL
    Jolanlin
    Dat is inderdaad wat ik u verteld heb, dat er al een onderzoek geweest is, en dat het pakket door PostNl kwijt gemaakt is, maar dat hier geen verantwoording voor genomen wordt, geen enkele tegemoetkoming. Dat was dus precies mijn klacht, dat PostNL zonder gevolgen pakketjes kwijt mag raken, dit totaal geen gevolgen voor ze heeft. Jammer dat er niet eens de moeite wordt genomen om de klantvraag goed te lezen, laat staan naar een oplossing te zoeken.
    Geachte heer, mevrouw Luijken,

Ik kan me uiteraard voorstellen dat u teleurgesteld bent, maar ik kan niets veranderen aan de uitslag van het onderzoek. Het pakket is onverzekerd verzonden en dan komt u niet in aanmerking voor een vergoeding. Mocht u in de toekomst een waardevol pakket verzenden, dan zou u ervoor kunnen kiezen om het verzekerd te versturen.

Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

Annet
    Erg teleurstellend dit....