Klacht POSTNL: PostNL monopolie

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 259432
Gebruiker
Princenoah
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Reactie op afwikkeling klacht PostNL .
Verleden jaar is er een claim ingediend voor een zoekgeraakt postpakket van 1000 euro ( extra verzekerd ). Ik was destijds de ontvanger van dit pakket en dus niet de verzender. Geen partij dus ! volgens de lettertjes...wel diegene die de 1000 euro heeft overgeboekt en 14,95 verzending heeft betaald.
De verzender heeft zijn best destijds gedaan om 1 en ander te claimen, maar niet gehad, vanwege...en nu komt het...Er staat 54 gram op de bon en het verzonden horloge is in gewicht zeker meer...na onderzoek is deze conclusie getrokken en er is dus niet betaald. Het pakket is niet verder gekomen dan afgifte ( te zien op de track ).
Ik ( nogmaals geen partij..., maar uiteindelijk diegene die zijn geld kwijt is! ) heb intensief contact gehad met de verzender, die op een gegeven moment ... na de 'uitspraak' ophield met communiceren ( logisch, want ik wilde de helft van het bedrag, maar hij geeft ( en terecht!! ) PostNL de schuld ).
Dit is dus de korte samenvatting - de hele procedure om dit korte feit te concluderen duurde maar liefst 6 maanden ! Mijn eigen conclusie : pakket is gejat na inlevering, omdat het bij de AH voor 1000 euro werd verzekerd...

Nu de andere kant...
Ik moet , vanwege de monopolie van PostNL , nog steeds heel veel laten verzenden via PostNL ( zelf verzenden doe ik via DHL - nooit problemen!!).
En zie hier ....
Ik bestel gisteren bij een particulier iets ...
Laat het aangetekend verzenden en ja hoor! 10 gram op de bon en 420 gram op de track!!
Zo gaat dat dus...en als het niet aankomt....
DAN CONCLUDEERT DE EIGEN POSTNL VERZEKERING DUS WEDEROM DAT HET GEWICHT NIET KLOPT OMDAT HET VERZONDEN ITEM MEER DAN 10gram WEEGT...
Nu heb ik bewijs...maar wat maakt het uit...
WANT IK BEN TOCH GEEN PARTIJ!

moraal van het verhaal...EIGENLIJK MOET MEN NOOIT MEER IETS EXTRA VERZEKEREN BIJ POSTNL, want in dat ENE GEVEL OP DE 300 keer DAT HET FOUT GAAT
BETALEN ZE NIET UIT!

De oplossing

Is er niet...Ik ben geen partij volgens PostNL
Ik wilde deze schandelijke zaak laten weten aan het publiek.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw Engelenburg.

    Allereerst vriendelijk dank voor uw bericht. Hieruit verneem ik dat het u onlangs is overkomen dat u eenzoekgeraakt (aangetekend) pakket niet vergoed hebt gekregen, omdat het gewicht op de bon niet overeen zou komen met een horloge. Ik kan mij indenken dat u hier goed van heeft gebaald en dat uw vertrouwen hiermee geschaad is.

    Wat ik u in gevallen kan adviseren waarin ons onderzoeksteam een uitspraak heeft gedaan waarmee u het niet eens bent, is om contact op te nemen met de geschillencommissie. Dit is een onafhankelijk orgaan die een oordeel velt over uw klacht/onderzoek. Dit oordeel is vervolgens bindend. Meer informatie hierover vindt u via www.geschillencommissie.nl, onder het kopje post.

    Met vriendelijke groet,
    Robin
    PostNL

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Princenoah
Datum
Uiteindelijke oplossing
Nogmaals...en dit staat ook in de uitleg van de geschillencommissie. Mijn verzender is er klaar mee. Hij heeft het door mij betaalde bedrag binnen en gelooft het gezeur wel. Hij heeft geen schade of verlies verder en wil dus niets meer voor mij doen. Het is ook een totaal onbekende. EN IK BEN GEEN PARTIJ IS DEZE! en kan dus op die basis niet klagen bij de geschillencommissie. Ondanks dat alle schade voor mijn rekening is.Geen poot om op te staan dus. Zeer onbevredigend en onterecht BOVENDIEN! Buiten dat het aantal gram op het bonnetje niet klopte ( en dat dus aantoonbaar vaker gebeurt...) is het pakket ook nog eens aantoonbaar IN ZIJN GEHEEL niet verder gekomen dan het afgiftepunt EN DUS NIET AFGELEVERD.!! U ( PostNL ) speelt eigen rechter, op basis van aantoonbare misstanden bij uw bedrijf en laat mij zitten met 1015 euro verlies. Hoewel gewoon verzekerd en ervoor betaald. 250 keer per jaar gaat het goed en die ene keer dat het fout gaat, geven jullie niet thuis. ZAKKENVULLERS!
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen