Klacht POSTNL: PostNL neemt geen verantwoordelijkheid Wat te doen??

marcella

PostNL neemt geen verantwoordelijkheid Wat te doen??

Klant krijgt een pakket totaal kapot aan. Post NL doet niks want had ik het maar verzekerd moeten versturen. In mijn algemene voorwaarden staat dit: "13. VERZENDING Bestellingen zullen door ons altijd met uiterste zorg verpakt worden en in goede staat worden aangeleverd bij Postnl. Het verzenden van bestellingen is altijd voor risico van de koper. Cedante is niet aansprakelijk voor beschadigingen en/of het verloren gaan van artikelen tijdens het vervoer door Postnl. Zie voor leveringsvoorwaarden www.postnl.nl"

Nu is de klant natuurlijk niet happy en wil alle kosten natuurlijk vergoed worden. Bedrag van 115 € en twee maal 12.40 verzendkosten. Ik wil natuurlijk geen ontevreden klant, maar het voelt niet helemaal redelijk aangezien PostNL niks voor mij doet, en ik graag mijn klant tevreden wil houden. Als ik mij beroep op mijn Algemene voorwaarden krijg ik natuurlijk een slechte review, en loop ik reputatieschade op. Ik heb vorig jaar ook al meegemaakt dat een pakket totaal foetsie was een schade van bijna 100 euro. Ik ben een kleine ondernemer en eigenlijk moet ik mijn klanten dus verplichten hun pakketten verzekerd te laten versturen. Dan hou ik toch geen klant meer over? #postnl

De jongen van de Post was hier en hij vertelde mij hoe dit soort dingen gebeuren. Aan het begin van de dag zit je auto bomvol en aan het eind van de dag de helft minder. Bij een bocht of remmen vallen er pakketten, dus hoogstwaarschijnlijk is het zo gebeurd. Hij zei soms is het een overhemd soms is het een breekbaar pakket. Hij maakt werkdagen van half 7 tot half 6. Lange dagen slecht betaald. Het is een grote desinteresse bij deze mensen aan het worden, omdat ze van PostNL gewoonweg veel te weinig betaald krijgen. Al jaar en dag neem ik pakketten aan voor de hele buurt omdat ik een winkel heb, maar heb daar gewoon geen zin meer in. PostNL heeft toch ook een verantwoordelijkheid dat ze netjes met je pakket omgaan. Of je nu wel of niet verzekerd verstuurd?

Bijlagen

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat een door u verzonden pakket kapot bij de geadresseerde is aangekomen. Ik vind dit erg spijtig om te vernemen en begrijp dat u een oplossing voor deze situatie wilt. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van uw gegevens heb ik gezien dat er via onze zakelijke afdeling reeds een onderzoek is opgestart om de zaak te onderzoeken. De behandelaar van het onderzoek heeft u telefonisch proberen te bereiken en uit het onderzoek maak ik op dat u inmiddels via e-mail contact heeft gehad. Omdat ik geen invloed op het verder verloop en de afhandeling van het onderzoek heb, raad ik u aan de reactie van mijn collega af te wachten. Indien u vragen heeft of aanvullende informatie wenst kunt u de behandelaar van het onderzoek het beste per e-mail benaderen. Mijn excuses voor de hele gang van zaken, ik hoop van harte dat deze nare situatie snel naar tevredenheid opgelost zal worden.

marcella
Ik zou vandaag gebeld worden door door, maar helaas. Nog steeds niet opgelost. Dit loopt al vanaf 4 oktober. Redelijk verbijsterd hoe u omgaat met uw zakelijke klanten. U bent nu een klant kwijt en blijkbaar is dat geen enkel probleem voor PostNL en is het dat allemaal waard? Ben helemaal klaar met de klantenservice van Postnl. Stelletje onprofessionele dienstverleners.