Klacht POSTNL: PostNL neemt klachten niet serieus en bepaalt zelf of er een fout gemaakt is.

Klachtnummer
# 402724
Gebruiker
SlushDucky
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Ik heb online iets gekocht. Het pakketje moest thuis bezorgt worden. Op de app van PostNL stond de tijd aangegeven. Op een gegeven moment veranderde de status in bezorgt terwijl ik nog niets ontvangen had. Klantenservice geappt die mijn klacht niet serieus nam omdat in hun computerscherm stond dat mijn pakket bezorgt was.
Na 1 dag is mijn pakket gelukkig bezorgt door de eerlijke wijkbewoner waar PostNL het pakket verkeerd bezorgt had.

De oplossing

Bezorging beter op order brengen.
Niet meer alleen op eigen gegeven afgaan of iets goed gegaan is.
Niet bezorgen op andere adressen.

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de door u te ontvangen pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Wat ongelofelijk naar dat alles zo gelopen is, ik begrijp heel goed dat u niet tevreden bent met de voorgaande situatie. Fijn dat u uw zending toch nog heeft kunnen ontvangen. Ik wil graag de bezorger aan laten spreken op dit voorval.

    Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:
    * Of u een briefje heeft ontvangen;
    * Of uw bel naar behoren werkt;
    * Op welk adres het pakket geleverd is.

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over een door u te ontvangen pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Wij bezorgen uw pakket bij uw buren in dezelfde straat. Bij afwezigheid willen we graag het pakket bezorgen op een adres dat zo dicht mogelijk bij het oorspronkelijk bedoelde afleveradres ligt. De bezorger probeert op dat moment het pakket te overhandigen bij de dichtstbijzijnde buurman/-vrouw die wel thuis is. Hierbij houden we zoveel mogelijk rekening met plaatselijke gebruiken of onderlinge afspraken van buren die met de bezorger zijn besproken. Ik zie dat de klacht al is ingediend door de derde partij. De klacht is dan ook al besproken met de leidinggevende. U zult hierover geen verdere reactie ontvangen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen