Klacht POSTNL: PostNL pakketje verstopt bij de voordeur

groenendal8

Ik had via internet een pakket besteld, dat door PostNL geleverd zou worden. Nadat de bezorger ons gemist had de eerste maal, heeft hij een briefje in de brievenbus gestopt waar opstond dat hij morgen weer langs zou komen. De volgende dag heeft mijn moeder weer de bezorger net gemist. Dit keer lag er echter geen briefje in de brievenbus. Op internet (Track and Trace) stond dat het pakket wel afgeleverd was om 12.00.
Na een rondvraag te doen bij de buren, die ook geen pakket hadden aangenomen, hebben we maar met PostNL gebeld. Na 10 minuten in de wachtrij te staan vertelde de mevrouw ons dat zij ook niet precies kon vertellen waar het pakket zich momenteel bevond. We zouden gewoon moeten afwachten.
De volgende morgen was mijn moeder voor het huis bezig met snoeien. Opeens zag ze naast de deur het pakketje staan, weggestopt diep onder de struiken. Het pakket had dus al een hele dag en nacht buiten gestaan, zonder enige melding dat het pakketje daar was verstopt door de bezorger.

Ik hoop dat PostNL doorheeft dat het niet de normale gang van zaken is om, zonder enige melding of briefje in de brievenbus, pakketjes te verstoppen bij de voordeur in de hoop dat de ontvanger er uiteindelijk per toeval tegen aan loopt.
Er kan worden verwacht dat een pakketbezorger met zorg omgaat met een pakket, en deze niet zo open en bloot voor de deur laat staan waar iedereen er bij kan.
PostNL dient de pakketbezorger hier toch op zijn minst over aan te spreken, want dit is pure laksheid van de bezorger die uit vlugheid maar snel pakketten probeert af te handelen en ontvangers volledig in het duister laat staan.

Geachte mevrouw van den Groenendal,

Uit uw bericht begrijp ik dat één van onze bezorgers een pakket onbeheerd buiten in de bosjes heeft achtergelaten. En verder ook geen briefje heeft achtergelaten. Dit is zeker niet de bedoeling. Ik bied u dan ook mijn oprechte excuses aan.
    Ik ga ervoor zorgen dat uw melding wordt besproken met de betreffende medewerker(s), om herhaling te voorkomen. Ook registreer ik uw melding, zodat wij onze dienstverlening kunnen optimaliseren. U zult hierover geen verdere reactie ontvangen.

Johan