Klacht POSTNL: PostNL portokostenkaart, gegevens kloppen niet

sannie46

Ik heb een kaart ontvangen en als ik de code invoer komen er afmetingen van het pakketje die niet kloppen. Ik heb een envelop verstuurd als brievenbuspost met daarin een laptop toetsenbord van nog geen 0,5 cm. dik. Met de envelop erbij komt dit op max 20 mm. Nu staat er in de afmetingen 36 mm. Dit klopt niet! Het pakketje is afgegeven bij een PostNL locatie alwaar het nog gecontroleerd is en gewoon verstuurd als brievenbuspost zonder problemen. Ik ga de extra kosten dan ook niet voldoen!

creditering van de kosten op de kaart.

Geachte mevrouw Hillebrand,

Ik begrijp dat u een portokaart heeft ontvangen betreft kosten voor een brievenbuspakje. U bent het hier niet mee eens en wil dit kwijtgescholden zien.

Ik heb even in het systeem gekeken en zie inderdaad dat deze niet goed is gemeten. Soms bobbelt de envelop lichtelijk waardoor het systeem het pakket voor dikker aanziet dan deze is. U mag de kaart zonder sticker retour sturen onder vermelding van "afgeboekt in overleg met klantenservice". Dan zorg ik hier dat het geregeld wordt. Mocht u een herinnering krijgen mag u deze als niet verzonden beschouwen.

Excuus voor het ongemak en ik hoop dat het zo verder is opgelost.
    Jos
    Klantenservice PostNL