Klacht POSTNL: PostNL raakt op slordige pakketje kwijt en neemt geen verantwoordelijkheid.

Klachtnummer
# 448715
Gebruiker
PietPost
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Zoveelste keer dat PostNL me teleur stelt. dit keer een pakketje uit China bestelt, en de verkoper heeft deze netjes verstuurd, aangekomen bij PostNL volgens de track and trace. Vervolgens blijkt het pakketje "afgeleverd" te zijn op mijn adres, dit is echter niet het geval. wanneer ik ze bel (en een half uurtje heb gewacht op wederhoor) geven ze aan dat het pakketje niet is aangetekend en trekken ze hun handen af van het pakketje dat zij toch echt kwijt zijn geraakt. ik heb het idee dat ze het pakketje gewoon onderaan in de hal neergooien (ik woon in een appartementen complex), omdat ik deze week al een ander pakketje die ik had besteld daar bij toeval aantrof. ze geven met andere woorden aan dat ik "pech heb gehad". en het pakketje ook niet meer gaat komen naar alle waarschijnlijkheid.

De oplossing

Pakketje alsnog opsporen.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van een door u verwacht pakket uit het buitenland. Uw pakket heeft een afleverscan, maar is niet door u ontvangen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik snap dat u graag wilt weten waar uw pakket is gebleven. Heeft u al navraag bij de buren en eventuele huisgenoten gedaan? Mogelijk is uw pakket door één van hen in ontvangst genomen. Mocht dat niet het geval zijn dan registreer ik graag een klacht voor u. Deze klacht is echter geen onderzoek. U zult voor een passende oplossing contact met de afzender moeten opnemen.

    Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    - uw e-mailadres;
    - de track en trace code van het pakket dat niet door u in ontvangst is genomen;
    - de track en trace code van het pakket dat u in de hal heeft aangetroffen.

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een (privé)reactie op dit bericht.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen