Klacht POSTNL: PostNL raakt pakket kwijt, zoekt niet voldoende, en laat mij ook niet zoeken (2).

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 447779
Gebruiker
Salvador
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Omdat mijn vragen op de eerder geplaatste klacht blijkbaar niet duidelijk waren, en ik niet kan reageren op het "antwoord" van PostNL, bij deze de klacht opnieuw, maar anders geformuleerd.

Eind april een relatief duur sportitem (420 euro) verkocht via Marktplaats. Omdat het door Marktplaats werd aanbevolen ("Het pakket wordt verstuurd met de zekerheid van PostNL"), via Marktplaats en PostNL verstuurd.

2 dagen later komt het pakket, dat uit 2 goed aan elkaar geplakte dozen bestond. slechts gedeeltelijk aan bij de ontvanger. Het waren 2 dozen, een lichtere/kleinere en een zwaardere/grotere. In het mailtje dat ik van PostNL krijg staat oorspronkelijk een gewicht van 16.5kg, wat goed kan kloppen. In de tracking info die later komt staat echter 13.08kg en afmetingen die redelijk overeenkomen met het zwaardere/grotere onderdeel. Echter, wat wordt afgeleverd is het lichtere/kleinere onderdel, dat slechts 2.6kg weegt. Waar is de rest gebleven???

De ontvanger maakt daar meteen melding van, maar krijgt te horen dat de afzender dat moet doen. Ik doe dat ook onmiddelijk, en na een aantal telefoontjes (kost een paar uur) is de conclusie dat er een onderzoek gestart moet worden. Ik lever daar informatie voor, zelfs foto's.

Na een week wordt door PostNL gebeld dat er een onderzoek gaat starten (!). Na nog een week wordt door PostNL teruggebeld dat ze nog niets hebben. En na nóg een week opnieuw, met de melding dat het daar stopt. Weg spullen, geen compensatie want was niet aangetekend/verzekerd (was niet een optie). Alles kwijt, en de 13 euro die we betaald hebben voor een dienst die niet volledig is geleverd zijn we ook kwijt. Dit kan toch niet???

De oplossing

DIT ZIJN MIJN VRAGEN, GRAAG ANTWOORD GEVEN:
1. Wat is precies het proces om de gevonden voorwerpen te matchen met de zoekgeraakte pakketten?
2. Waarom worden er geen foto's gemaakt van de gevonden spullen en gematcht met de verloren objecten?
3. Ik begreep dat de gevonden voorwerpen 1 jaar lang worden bewaard. Waar liggen ze dan?
4. Waarom kan ik zelf niet zoeken (fysiek of digitaal)?
5. Als er niet meer wordt gezocht, waarom worden ze dan 1 jaar lang bewaard?
6. Hoe verklaren jullie dat een pakket van meer dan 1 meter lang zomaar kan verdwijnen ... het moet toch ergens liggen??? Of is die gestolen?

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de levering van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik snap uiteraard dat u flink baalt van deze situatie. Ik heb het onderzoek er even voor u bij gepakt en zie dat er bij het depot waar deze zending is verwerkt is gecontroleerd of het daar terug te vinden was, dit was helaas niet het geval. Vervolgens is er een melding naar onze lost & found afdeling uitgezet en daar hebben ze het meerdere weken in de gaten gehouden. Toen het na meer dan twee weken daar nog niet binnen was gekomen moesten wij het onderzoek helaas sluiten en is het daarom als vermist gemeld. Doordat de zending verder zonder verzekering is verzonden kan er geen verdere schadevergoeding geboden worden. Ik kan u hier dus helaas niet verder mee helpen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.


    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Salvador
Datum
Uiteindelijke oplossing
Geen oplossing. Ik had een aantal vragen gesteld (6), en er is maar 1 van beantwoord. Ik begrijp niet waarom. Schandalig.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen