Klacht POSTNL: PostNL raakt pakket kwijt en ik daardoor mijn pakket twv 90 euro.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 535214
Gebruiker
Leon123
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik heb een product besteld via marktplaats. Ik zie in mijn post NL app een foto van het pakket met daarop dat deze op zaterdag 24 april 12.34 afgeleverd zou zijn. Het pakket is hier echter nooit ontvangen, ook niet bij de buren. Ik heb vervolgens contact opgenomen met PostNL en deze geven aan dat ik met de afzender contact op moet nemen (terwijl deze het pakket heeft opgestuurd, ik zie notabene een foto van het pakket in de PostNL app). De afzender heeft geen zin om een klacht in te dienen en postNL helpt me niet verder. Kortom mijn pakket van 90 euro is zoekgeraakt door PostNL en ik kan ervoor betalen, omgekeerde wereld lijkt mij. Bizar hoe machteloos je bent als consument tegen zo'n groot bedrijf. Voortaan gun ik mijn privé en zakelijke bezorgingen aan DHL.

De oplossing

Opsporen van het pakket of vergoeden van de onkosten

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over een naar u verzonden zending. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Volgens mijn informatie is brievenbuspakje op 24-04 bezorgd op uw adres. U geeft aan dat u uw zending niet heeft ontvangen, daarom raad ik u aan om na te vragen of iemand anders uw zending heeft aangenomen. Wellicht was dit een huisgenoot of één van de buren.

    Mocht niemand uw pakket hebben aangenomen dan adviseer ik u om contact op te nemen met de afzender voor een passende oplossing. De afzender kan ook als opdrachtgever van de zending contact met ons opnemen om een eventuele klacht in te dienen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Leon123
Datum
Uiteindelijke oplossing
Fijn zo'n gestandaardiseerde terugkoppeling waaruit ook blijkt dat PostNL mijn klacht helemaal niet gelezen heeft. Heb al nagevraagd bij de buren en de afzender wil niet meewerken. Machteloos sta je tegen dit bedrijf, een heel naar gevoel..
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen