Klacht POSTNL: PostNL raakt post kwijt en laat gedupeerde klant in de kou staan.

Martijnhaddeman

Petje af PostNL! Jullie raken mijn post kwijt en de oplossing die geboden wordt is: Zoek contact met de afzender voor een passende oplossing.

Ik weet niet wie de afzender is, want het pakketje is zonder track en trace verzonden (uit het buitenland).

Ik kreeg afgelopen zaterdag een briefje in de bus dat mijn post afgegeven is op het postkantoor (Bruna in dit geval). Ik ben er de afgelopen week meerdere keren gaan kijken en mijn post ligt daar niet.
Sterker nog, het is daar nooit aangekomen, want anders had het daar direct gescand geweest en dus daar geregistreerd. Het is dus kwijt.

Ik heb daar een melding van gedaan en krijg dus zojuist per mail bovenstaande 'oplossing', want jullie kunnen niet achterhalen waar mijn pakketje is.

Ik heb hier zojuist ook maar weer over gebeld met de klantenservice, want ik vind het de omgekeerde wereld dat als jullie post kwijtraken, ik er zelf bij de afzender achteraan moet, terwijl ik niet eens weet wie de afzender is.

De nu aangedragen oplossing is een klacht indienen op www.geschillencommissie.nl.

Dat is nou nog eens een goeie tip, de geschillencommissie!

"Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen Koninklijke PostNL. Een klacht over post die niet aangekomen is, kan alleen door de afzender en niet door diegene voor wie de post bedoeld was worden ingediend."
Hier kan ik als NIET afzender van het betreffende poststuk dus lekker veel mee!

Zoek maar op referentie 06720379 daar staat alles genoteerd als het goed is. Ik heb na mijn reactie over de geschillencommissie overigens nog weer telefonisch contact gehad met de klantenservice, maar het standpunt van PostNL is dat het pakketje afgeleverd is bij de Bruna. De Bruna zegt dat ze het ook niet hebben, omdat alle pakketjes bij binnenkomst direct gescand worden en dan is het terug te vinden op de barcode.
Het is het woord van PostNL tegen dat van de Bruna en ik zit er tussenin en mag het uitzoeken.

De postbode heeft mijn pakketje in zijn/haar handen gehand, anders had ik toch geen briefje in mijn brievenbus gehad? Trek dan de postbode aan zijn/haar jasje! PostNL los het op!

Neem jullie verantwoordelijkheid en laat mij niet gedupeerd in de kou staan!

Meer moeite doen om mijn pakketje boven water te krijgen. Zoek uit welke postbode 23 maart 2019 bij mij post bezorgd heeft en trek die aan zijn/haar jasje.
Verantwoordelijkheid nemen als een postbode post kwijt maakt.
De postbode heeft mijn pakketje in zijn/haar handen gehand, anders had ik toch geen briefje in mijn brievenbus gehad? Kom dan niet aan met de afzender is verantwoordelijk. Het pakketje is in jullie 'bezit' geweest.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de afhandeling van uw klacht. Er zou een brievenbuspakketje bij een afhaallocatie zijn afgegeven, echter kunnen zij dit niet terug vinden. Er is vervolgens een onderzoek gestart, maar daar was niets uitgekomen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Logisch dat u graag uw pakketje wilt ontvangen. Ik heb het onderzoek bekeken, maar ik kan de uitslag niet veranderen. Al het mogelijke is gedaan om uw zending te achterhalen. Maar dat is spijtig genoeg niet gelukt.
    U bent naar de afzender verwezen omdat dat de opdrachtgever is voor het versturen van het pakketje. Wanneer er problemen zijn, kan de afzender volgens internationale afspraken contact opnemen met de eigen postorganisatie en vervolgens een passende oplossing voor u zoeken.

Ik kan me voorstellen dat dit voor u niet het gewenste resultaat is, maar ik kan deze procedure niet veranderen. Mijn excuses voor het ontstane ongemak.

Martijnhaddeman
Geen. De oplossing is geen oplossing. Ik moet me wenden tot de afzender, maar ik weet niet wie de afzender is, want ik verwacht nog meer pakketjes uit het buitenland.