Opgelost door POSTNL: PostNL reageert niet op restitutie-aanvraag

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 291623
Gebruiker
Burung Manyar
Datum
2 reacties

Details

De klacht

13-12-2017: website PostNL is in de war, wil geen postzegelcode geven, wel een label, na betaling gebeurt er helemaal niets meer, geen code, geen label, geen e-mail met een van beide; restitutie aangevraagd
13-12-2017: aanvraag is ontvangen, blijkens een antwoordmail van PostNL; er zal aan gewerkt worden; tot op heden geen enkele reactie
04-01-2018: ik stuur een herinneringsmail; tot op heden geen reactie
29-01-2018: ik stuur een herinneringsmail; tot op heden geen reactie

De oplossing

als de bliksem € 3,90 op mijn bankrekening storten

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Schaap,

    Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik begrijp dat het een kwalijke zaak is dat u de restitutie nog niet ontvangen heeft. Ik wil u hier graag mijn excuses voor aanbieden. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik heb de gegevens voor u gecontroleerd, maar ik kan in het systeem nog geen informatie over deze restitutie vinden. Ik vermoed zodoende dat er iets niet helemaal goed is gegaan en zou u willen verzoeken om het restitutieformulier nogmaals in te vullen via http://www.postnl.nl/klantenservice/restitutieformulier/.

    Na het versturen van het formulier ontvangt u meteen een bevestiging in uw e-mail. Als uw restitutie akkoord is, maken we het bedrag binnen twee weken na ontvangst van het restitutieformulier naar u over. Mijn excuses voor het ervaren ongemak.

    Ik hoop u hiermee eerst voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,

    René
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    Burung Manyar
    Datum
    Op het nieuwe restitutieformulier is naar behoren met een excuus geantwoord. Het bedrag zal op mijn rekening worden overgemaakt. Daar wacht ik nog op.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Burung Manyar
Datum
Uiteindelijke oplossing
Op 03-02-2018 is meegedeeld dat het bewuste bedrag binnen drie weken gerestitueerd zal worden. Op 13 februari was dat een feit.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen