Opgelost door POSTNL: Postnl rommelt maar wat aan en verbergt dat met herstelstickers

sad Opgelost
Wally1955

postnl plakt herstelstickers op mijn post terwijl dat helemaal niet nodig is of zou moeten zijn. Op een vergelijkbare klacht van een ander (# 306869) reageer postnl met een kulverhaal dat de sorteermachine het adres niet zou kunnen lezen, dat de post daardoor met de hand gesorteerd moest worden en dat daardoor vertraging is ontstaan.
Nou, die machines kunnen het prima lezen. Enige dagen geleden ontving ik in de postnl app al de melding dat dit poststuk bezorgd zou worden met een foto van het poststuk erbij. Was prima te lezen en dat moet ook wel zo zijn, anders had postnl mij nooit via de app kunnen informeren. Alleen kreeg ik wel allerlei andere post maar niet het betreffende poststuk
Staat nu wéér in mijn app met de bewuste herstel sticker.

Gewoon de post bezorgen zoals aangekondigd. En als dat niet lukt, geef dan een eerlijk antwoord over de werkelijke reden/oorzaak.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de post die u ontvangt met daarop een herstelsticker. Ik. begrijp dat u zich nu zorgen maakt of uw post wel goed is of wordt bezorgd en bied u hiervoor mijn excuses aan. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

De herstel/retoursticker is op uw post geplakt omdat uw poststuk tijdens de postverwerking voor een andere straat of wijk dan de uwe gesorteerd is. Deze fout is ontdekt, daarom heeft uw poststuk deze sticker gekregen en is vervolgens opnieuw gesorteerd. Uw post is dus niet op een ander adres bezorgd, want de fout is tijdig ontdekt.

Ik hoop dat ik hiermee uw onduidelijkheden heb kunnen wegnemen en ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Wally1955
Op zich kennelijk logische verklaring, alleen had Postnl bij een identieke klacht een heel andere uitleg, over zogenaamd onleesbare adressen bij automatisch sorteren. Het komt/kwam bij ons regelmatig voor dat post 1 straat verder wordt/werd bezorgd. Nu is volgens postnl de fout tijdens de bezorgronde ontdenkt en de post niet op een verkeerd adres aangeboden. Jammer dat er dan voor gekozen wordt om de post dan maar opnieuw naar het sorteercentrum te sturen in plaats van op het juiste adres te bezorgen. Je zult maar dringend op (reis)papieren zitten te wachten, of het zal maar om een krappe betalingsregeling gaan.