Klacht POSTNL: PostNL schuift verantwoording af en komt verplichting niet na.

Dutchy

Ik heb vorige week een pakket verstuurd naar Engeland met track en trace en handtekening ontvangst. Afgelopen zaterdag 20 april is het pakket "bezorgd" door Yodel, de netwerk partner van PostNL. De geadresseerde was niet thuis, maar twee van de buren wel. In plaats van het pakket bij een van de buren aan te bieden of naar een afhaalpunt te brengen is het pakket gedumpt tussen het huis en een kliko, ik neem aan dat de bezorger zelf voor ontvangst heeft getekend. Ik heb een klacht ingediend bij PostNL, maar die neemt de klacht niet in behandeling en verwijst mij naar Yodel. Ik heb geen overeenkomst met Yodel, ik heb een overeenkomst met PostNL. Ik heb geen invloed op de keuze van netwerk partner, PostNL is daarvoor verantwoordelijk.

Ik verwacht dat PostNL haar verantwoording neemt en dat zij haar netwerk partner op de vingers tikt voor het dumpen van mijn pakket en hiervoor duidelijke afspraken maakt hieromtrent aangezien dit geen incident is. Yodel dumpt regelmatig pakketten! Verbeterd Yodel haar werkwijze niet dan zou PostNL moeten overwegen met een andere netwerk partner in zee te gaan.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van een pakket door Yodel in het Verenigd Koninkrijk op het huisadres van de geadresseerde. Het spijt mij te horen dat de dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

U geeft aan dat wij in eerder contact hebben aangegeven dat wij geen klacht kunnen aannemen voor de fouten die Yodel heeft gemaakt. Ook ik moet mij bij die reactie aansluiten en kan daar geen klacht voor registreren. Mogelijk kan de geadresseerde in Engeland dit wel bij Yodel doen.

Dutchy
Geen oplossing, PostNL schuift de verantwoording af! Ik heb -helaas- een overeenkomst met Post NL gesloten, NIET met Yodel. PostNL heeft gekozen voor Yodel als hun netwerk partner, PostNL zou Yodel op de vingers moeten tikken.