Klacht POSTNL: PostNL schuift zijn verantwoording af.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 301636
Gebruiker
J.J. Pieters
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Opgelicht door PostNL
Ruim 2 weken geleden kreeg ik een melding van de verzender van een pakket dat het was afgeleverd. Ik had nog niets ontvangen, dus keek ik bij PostNL naar de trackinginformatie. Daar staat doodleuk dat het pakket is bezorgd op maandagmorgen om 07:04.
Dit is duidelijk een pertinente leugen, al dan niet met opzet. De pakketbezorger zei dat ze pas om 10 uur beginnen met laden.
Toch op woensdag maar gaan vragen bij het postagentschap, waar ik wel eens een pakket moet ophalen. Dit pakket was daar niet bekend. Ook bij de buren was niets bekend. Gebeld met PostNL. Na veel gezeur over vragen bij de buren e.d. de vraag of ik nog nog 2 dagen wilde wachten, dan zou het misschien intussen worden bezorgd. Niet dus. Vrijdag weer gebeld. Zeggen ze doodleuk, "Het pakket was niet verzekerd, dus we kunnen verder niets doen en u krijgt niets vergoed."
Toen ik boos werd de vraag, of ik een klacht wilde indienen. Ja natuurlijk, Dan moesten ze een onderzoek instellen, moest ik na twee werkdagen maar weer bellen.
De woensdag daarna weer gebeld. Nee, er was verder niets uitgekomen.
Dit is mijns inziens nou gewoon een geval van valsheid in geschrifte.
PostNL beweert dat het is afgeleverd, hoewel ze erkennen dat het een onmogelijk tijdstip is. De afzender heeft diezelfde informatie, dat het is afgeleverd. Dus die doet verder niets. Ik ben door PostNL mijn geld kwijt en ze ondernemen verder niets.

De oplossing

Ik wil van PostNL een schriftelijke verklaring dat het pakket inderdaad niet is afgeleverd, zodat ik daamee tenminste terug kan naar de afzender van het pakket.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer Pieters,

    Bedankt voor uw bericht. Ik vind het zeer kwalijk dat u de zending niet heeft ontvangen. Ik reageer graag op uw bericht.

    U geeft aan dat het pakket volgens de Track&Trace gegevens is bezorgd maar dat dit niet het geval is. Dit is enorm spijtig en ik bied hierbij mijn excuses aan voor het gedane ongemak.

    In mijn gegevens zie ik dat er op 13-4 een klacht is geregistreerd voor dit feit waarvan de uitkomst is, dat de bezorger voor zover hij weet, het pakket normaal heeft bezorgd. Omdat het pakket onverzekerd is verzonden is het niet mogelijk om een onderzoek op te starten en moet ik u daardoor verwijzen naar de afzender voor een passende oplossing.

    Ik ga ervan uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice.

    Met vriendelijke groet,

    Nathan
    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
J.J. Pieters
Datum
Uiteindelijke oplossing
Dit is nou precies wat ik al opmerkte. Het afschuiven van de verantwoording. Gewoon weer stellen dat de bezorger het pakket normaal heeft afgeleverd. Ik heb de bezorger gesproken en die heeft me verteld dat ze NOOIT pakketten afleveren om zeven uur 's ochtends. DIT PAKKET IS NIET AFGELEVERD!
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?