Klacht POSTNL: PostNL stuurt internationaal pakket direct retour afzender.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 268538
Gebruiker
prullie2
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Een pakket voor mij komt uit Amerika aan bij Postnl. Postnl stuurt me een brief over de inklaring. Ik reageer en vervolgens hoor ik niets dus trek ik aan de bel. Men gaat op onderzoek uit, en beweert dat het huisnummer verkeerd was. (Men kon me wel een brief erover sturen die het juiste huisnummer had). In plaats van het pakket alsnog te bezorgen, hebben ze het opgespoord en retour afzender gezonden. Dan diskwalificeer je jezelf als bedrijf!

Even samengevat de gebeurtenissen zover ik kan reconstrueren:
1-Er komt een internationaal pakket binnen bij PostNL.
2-PostNL stuurt geadresseerde een brief over de inklaring.
3-Pakket blijft hangen want adres zou niet kloppen (maar brief sturen kan wel).
4-Geadresseerde trekt aan de bel dat er iets niet goed lijkt te gaan.
5-Er wordt navraag gedaan bij het sorteercentrum.
6-Sorteercentrum spoort door de navraag het pakket op en stuurt het naar afzender in plaats van geadresseerde. (Als het daadwerkelijk retour is gegaan...)

De oplossing

Een blijk van werkelijke spijt, die verder gaat dan de woorden sorry.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

POSTNL is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

2 reacties

  1. Auteur
    prullie2
    Datum
    Nog geen blijk van werkelijke spijt, die verder gaat dan sorry zeggen. Zelfs sorry zeggen kon er niet af.
    Inmiddels is tevens een terugbelafspraak niet nagekomen.
    Niets wijst erop dat PostNL vanaf het moment dat ik aan de bel trok ook maar iets heeft gedaan om deze zaak op te lossen. De tactiek van PostNL was om tijd te rekken tot schade onomkeerbaar was. Dan stopt de klant wel met zeuren.

    Resultaat is dat de klant WOEST is.
    Zaak is voor mij nog niet afgedaan.

  2. Auteur
    prullie2
    Datum
    Nog geen reactie, maar ik heb minimaal 60 euro schade door het handelen van PostNL opgelopen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
prullie2
Datum
Uiteindelijke oplossing
geen reactie van PostNL, geen oplossing aangeboden....niets nada noppes.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen