Klacht POSTNL: PostNL stuurt zelfs in zomervakantie na 14 dagen reeds betaald pakket terug naar Azie

JHMdeLaat

Tijdens onze vakantie heeft Post NL een bericht gestuurd dat er een pakketje uit het buitenland klaar ligt. Toen we het na de vakantie op wilden halen, bleek dat Post NL het terug naar Thailand had gestuurd!!! Met de klantenserice gebeld: dit is beleid als het niet binnen 14 dagen opgehaald is! Dat Nederlanders in de zomervakantie vaak 14 dagen weg zijn, daar wordt geen rekening mee gehouden. Dat ik reeds betaald heb voor dit pakket, daar hebben ze ook geen boodschap aan. Dit zijn hun regels en ik moest de afzender maar vragen om het nog een keer op te sturen. Ik wilde een klacht indienen: dit kon alleen telefonisch en ik moest de medewerker maar even zeggen wat hij in moest typen... Hij noteerde mijn telefoonnummer en emailadres maar vragend of ik een mail kreeg ter bevestiging van het indienen van mijn klacht, zei hij dat ik niets hierover te horen zou krijgen, ook niet over het verloop van de klachtafhandeling....?! Dus of de klacht uberhaupt echt genoteerd is en of er iets mee gedaan wordt dat is een groot vraagteken. Ik vind het onvoorstelbaar dat Post NL betaalde pakketten zomaar terugstuurt naar de andere kant van de wereld als ze midden in de zomerrvakantie niet binnen 2 weken opgehaald worden.

Verlenging van de periode voordat een pakket weer teruggestuurd wordt, zeer zeker tijdens de vakantieperiode! Tevens vergoeding van de door mij gemaakte kosten als de afzender mijn pakket niet meer opnieuw op wilt sturen of alleen tegen extra kosten

Geachte heer, mevrouw De Laat,

Het spijt me heel erg om te vernemen dat u niet de kans heeft gehad om deze zending af te halen. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is.

Het is echter niet mogelijk om zendingen langer vast te houden op een afhaallocatie ook niet tijdens de vakantie periode. Dit heeft te maken met de vastgestelde retour termijn voor de afzender en omdat een afhaallocatie ook weer ruimte moet maken voor nieuwe pakketten die worden afgegeven, ze hebben daarvoor niet genoeg ruimte.

Zo te horen heeft mijn collega destijds feedback voor u ingediend via onze website. Ik heb uw bericht via mijn systeem voor de zekerheid nogmaals als verbetervoorstel doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling. Dit wordt intern bekeken en u zal hier geen verder bericht over ontvangen. Dit staat bij ons geregistreerd onder casenummer 05129301.

PostNL is niet verantwoordelijk voor gevolgschade. Ik heb niet de mogelijkheid om u hiervoor compensatie aan te bieden. Er staat ook op onze website vermeld hoe lang een postkantoor aanwezig blijft. https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-ontvangen/ophalen-op-een-postnl-locatie/

Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

Annet
    JHMdeLaat
    Het is nu juist die vastgestelde retourtermijn voor de afzender, die u als reden aandraagt, waartegen ik ageer: een afhaaltermijn van 2 weken is volledig onacceptabel tijdens de zomervakantie.
    Uw reactie voegt niets toe aan hetgeen uw collega van klantenservice eerder gezegd heeft.

JHMdeLaat
Niets: Hetgeen me aan telefoon werd gezegd, werd schriftelijk herhaald, dat was het (kort gezegd: "Dit is onze policy")