Klacht POSTNL: PostNL stuurt zending Estland naar Spanje

sad Niet opgelost
timbolina

Ik heb een pakket verstuurd naar een adres is Estland. Ook op de track en trace code is het volgende adres te zien: 65555 Võrumõisa alevik. Indien men dit kopieert en plakt, kom je uit bij een correcte plaats in Estland. Nu was mijn pakket na 11 dagen nog niet bezorgd, dus ging ik kijken waar het aan lag.

Nu vertelde PostNL klantenservice dat dit pakket naar Spanje is verstuurd in plaats van Estland. Heel raar, want zelfs in de track en trace staat ook als bestemmingsland "Estland". Nu werd er geprobeerd door PostNL klantenservice dit probleem bij mij in de schoenen te schuiven. PostNL heeft de plaatsnaam verkeerd overgenomen, waardoor het een plaats in Spanje werd. Indien deze plaats werd gekopieerd en geplakt, zoals het ook op de track en trace staat, dan was er geen probleem. De hele plaatsnaam is nu veranderd naar een willekeurig adres in Spanje.

Toch bleef de klantenservice stug volhouden dat ik het eventueel verkeerd had geschreven, of dat ik een ander pakket naar Spanje heb dan. Wanneer ik zei dat de schuld bij PostNL ligt, en niet bij mij, werd er gereageerd dat ze pas over een paar weken een onderzoek kunnen instellen. Toen zakte mijn broek af.

Er wordt totaal niet meegedacht door de klantenservice, ook niet oplossingsgericht, en al helemaal erg dat ze de schuld buiten hunzelf zoeken. Terwijl het toch echt duidelijk de schuld van PostNL is.

Per direct zorgen dat deze zending van Spanje naar het juiste adres in Estland gaan, en de verzendkosten gecompenseerd.

Geachte heer/mevrouw Bakker,

Uit uw bericht begrijp ik dat uw pakket naar het buitenland niet naar het beoogde land gaat. Een erg vervelende situatie kan ik mij voorstellen. Aan de hand van uw postcode+huisnummer zie ik dat hier inderdaad al contact over is geweest. Op dit moment laten de scans zien dat er vertraging is, waarschijnlijk door deze verwarring. Mocht het pakketje 22-4 nog niet bezorgd zijn kunnen wij een onderzoek opstarten voor. Hiervoor verneem ik nog graag een telefoonnummer van u. Aan de hand van het onderzoek wordt er uitgezocht wat er precies aan de hand is en hoe uw pakketje juist terecht komt. Ik ga ervan uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd. Mijn excuses voor het ongemak. In afwachting van uw antwoord verblijf ik.

PostNL
    timbolina

Dan klopt mijn laatste contact met de klantenservice niet? Die probeerden het bij mij in de schuld te schuiven dat het pakket in Spanje zou moeten zijn? Het adres is letterlijk te kopieren en plakken. Van wat ik begreep was dit fout gedaan.

Ik zal nog tot 22-04 wachten.

Hoe kan ik u mijn telefoonnummer geven?

Ik hoop op een goede afhandeling.

Tim Bakker

Geachte heer Bakker,

Dank u wel voor uw reactie op ons bericht.

Dan heeft de klantenservice het niet helemaal goed gedaan. Er kan namelijk een onderzoek gestart worden als de zending zondag nog niet bezorgd is.

Ik zie dat u uw telefoonnummer al door heeft gegeven via deze site. Daarom heb ik die direct aan uw klantenkaart toegevoegd.

Jurgen
    PostNL
    Beste Jurgen,

Het pakketje is nog steeds niet aangekomen.

Kan er nu een onderzoek worden ingesteld? Ik hoor het graag.

Tim Bakker
    Geachte heer Bakker,

Hartelijk dank voor uw reactie en wat spijtig om te horen dat het pakket in de tussentijd nog niet is aangekomen.

Inmiddels heb ik een onderzoek voor u kunnen starten. Dit heb ik gedaan door u een navraagformulier per mail te sturen. Ik wil u vragen deze zo volledig mogelijk in te vullen. Als u hem heeft ingediend zullen mijn collega's van de onderzoeksafdeling binnen 12 werkdagen contact met u opnemen.

Ik hoop u hiermee voor nu voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u naar aanleiding van het onderzoek toch nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact met ons op via https://www.postnl.nl/klantenservice/#/Consument. Ik duim met u mee dat u snel meer duidelijkheid heeft, wil u nogmaals mijn excuses aanbieden voor de verwarring en u voor nu een hele fijne dag wensen!

Robin
    Klantenservice PostNL

timbolina
Beste Robin, Ik heb het formulier ingevuld en opgestuurd. Ik heb trouwens ingevuld dat het pakket terug moet naar de "afzender", deze moet echter naar de "geadresseerde". Kan dit nog aangepast worden? Ik zie dat er staat dat het pakket naar Spanje is verstuurd. Terwijl Estland als land is opgegeven. Dit is duidelijk de fout, die geheel te verwijten is aan PostNL. Hoop dat PostNL hier iets aan kan doen, dat deze fouten niet meer gemaakt worden. Ik hoop op een snelle en correcte afhandeling hiervan. Ik hoor het graag snel. Met vriendelijke groet, Tim Bakker