Klacht POSTNL: PostNL Vertraging

Benz

Ik heb op Marktplaats een Wileyfox Swift 2X gekocht, en de verkoper had hem Maandag 10 Juni op Pinksteren ingeleverd bij de brievenbus bij PostNL. Dit waren twee enveloppen, in een zat de telefoon, in de ander zat een zwart leren hoesje, wat een verassing zou zijn van de koper.

Op de website heb ik gekeken, en zag ik dat als je Maandag 10 Juni een envelop inlevert bij PostNL, komt hij Dinsdag 11 Juni thuis.

Een dag later, 11 Juni. Ik krijg te horen dat het de post op die dag niet verzameld werd, omdat het een feestdag was. Blijkbaar, ook al stond er op de website dat als je Maandag 10 Juni de envelop inlevert, dan word hij 11 Juni verzonden, was dit niet waar.

Vervolgens is het 12 Juni, ik wacht op mijn pakketje met track en trace. Verwachting: 12 Juni, 8.00-18.00. Vervolgens is het 16:00 en het pakketje word daarna om 13 Juni verwacht. Maar wat raar is, is dat PostNL wel leuk en grappig de envelop, waar het hoesje in zat bezorgt.

Fijn, dankje PostNL. Baal hier echt van.

De pakketjes waren brievenbuspakketjes.

Graag wil ik weten waarom er foutief stond dat Maandag 10 Juni de pakketjes verzameld zouden worden, en het pakketje om 11 Juni zou verzonden worden.

Ook wil ik graag weten waarom de twee enveloppen niet tegelijkertijd verzonden werden.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat uw brievenbuspakketten niet binnen één werkdag zijn bezorgd, terwijl onze website dit wel aangeeft. Ik kan me voorstellen dat dit erg teleurstellend is. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Door het enorme aanbod van post en pakketten, is er bij ons een achterstand ontstaan. Hierdoor is het ons niet gelukt om alle post en pakketten binnen één werkdag te bezorgen.

Het Track & Trace systeem geeft altijd automatisch een tijdsindicatie aan voor de volgende dag. Het systeem houdt er helaas geen rekening mee of dit wel of niet haalbaar voor ons is. Dit kan voor valse verwachtingen zorgen. Mijn oprechte excuses hiervoor.

Post zonder Track & Trace code, legt een andere weg af dan post met Track & Trace code. Dit kan het verschil in lever dag verklaren.