Klacht POSTNL: PostNL vraagt mij om inklaringskosten te betalen, maar vervolgens bezorgen ze mijn pakketten niet!

1978CC

PostNL besluit per 1 juli 2021, pakketten van buiten de EU te belasten. Prima. Ik krijg via de app, op 12 augustus, het verzoek om voor 3 pakketten inklaringskosten te betalen. De pakketten zijn afkomstig uit de VK. Ik heb de inklaringskosten op die dag netjes betaald. Ondertussen zijn de bezorgtijden voor deze pakketen, volgens de app, nog niet bekend. We zijn nu inmiddels meer dan 30 dagen en vele e-mails en telefoongesprekken verder, maar pakketten zijn inderdaad nog steeds niet bezorgd.

Heb contact gehad met de afzender en zij kunnen niet veel voor mij betekenen. Zij geven aan dat de pakketjes zijn verstuurd en zijn aangekomen bij de koerier, oftewel aangekomen bij PostNL. Zij zeggen niet verantwoordelijk te zijn voor de pakketten, nadat ze zijn overhandigd aan de koerier van desbetreffende land. Zij weten ook niet hoe zij iets voor mij zouden kunnen beteken(pakketten zijn niet verstuurd met track en trace), daar ik ook al inklaringskosten heb betaald oftewel de pakketjes bij de lokale postkantoor zijn afgeleverd om aldaar afgehaald te worden(zij weten vermoedelijk niet dat wij in Nederland al geruime tijd geen postkantoren meer hebben) door de ontvanger, ik dus. Het klopt ook wel dat de pakketjes zijn afgeleverd bij PostNL, want anders had ik niet van PostNL het verzoek ontvangen om inklaringskosten voor desbetreffende pakketjes te betalen. Toch???

Ik heb mijns inziens tot nu wel heel veel moeite moeten doen hiervoor, omdat PostNL het zo nodig vond om pakketjes uit niet EU-landen te belasten, zonder daar kennelijk uitvoerig onderzoek naar gedaan te hebben. Ik snap niet waarom de consument daar de dupe van moet worden of waarom PostNL het zo ver heeft laten komen? Hoe komt het dat DHL, geen vertraging heeft opgelopen!!?? Ik vind het ook niet netjes en PostNL niet sieren dat ik zoveel moeite moet doen. Ik begrijp dat het mijn pakketjes zijn en daar wil ik ook wel moeite voor doen en dat heb ik dan ook gedaan. Ik heb de inklaringskosten netjes betaald, ik heb deze zoals aangegeven netjes direct nadat ik hiervan op de hoogte werd gesteld, online betaald en na meer dan 30 dagen nog steeds niks ontvangen.

Vervolgens werd ik vandaag gebeld door Myrthe(vraag mij oprecht af of dit wel haar echte naam is), conclusie, PostNL komt mij niet te gemoed. Pakketjes zijn zoek en daar kan ik naar fluiten en inklaringskosten, tja...ik moet contact opnemen met de verzender. That's it. Contact opnemen met de verzender. Ze blijven in herhaling vallen…

De pakketten die zijn zoek en dat heb ik geaccepteerd. Contact gehad met de bezorger en krijg van hen mijn geld terug....maar niet de inklaringskosten. Wat een stelletje dieven daar bij PostNL. Walgelijk. Er gaan allerlei verwensingen door mijn hoofd, maar ik hou het netjes. Ik wil de inklaringskosten gerestitueerd krijgen, dat is het minste wat ze kunnen doen en hopelijk die idiote nieuwe regel terugdraaien, want PostNL is daar nog lang niet klaar voor.

Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht. Zoals telefonisch met u te hebben besproken heeft u een mail adres gekregen en het verzoek om alle informatie naar ons te mailen voor het afhandelen van de gemaakte kosten.

1978CC
Etje? Ik heb je gemaild, maar het voelt alsof je gegijzeld bent. Verdwenen van de aardbodem. Ben je bedreigd of hebben hier te maken met een toekomstige klokkenluider? Waar blijven mijn inklaringskosten? Schaamteloos. Na ons gesprek, heb ik gesproken met o.a. Timothy, Sharissa, Valerie en Gaben....allemaal zeggen ze dat jouw voorstel kennelijk NIET de manier is om iets gerestitueerd te krijgen. Ik zou vandaag gebeld worden door iemand van PostNL?? Waarom word ik niet gebeld? Waarom niet door jou? Wat is er aan de hand?? Waar zijn jullie in godsnaam mee bezig?? Wat een toestanden, bah...