Klacht POSTNL: PostNL weigert een aantoonbaar geldig adres te erkennen als onzinexcuus om restitutie te negeren

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 644583
Gebruiker
postnltriest
Datum
5 reacties

Details

Klacht

Na zes keer bellen en twee klachten word ik door PostNL nog altijd afgewimpeld met onzinredenen bij mijn verzoek tot restitutie van de verzendkosten nadat mijn pakket verdwenen is. Eerst naar de website gestuurd voor een formulier, dit blijkt niet te bestaan, een klacht hierover leidt enkel tot een lege kulreactie, en na een tweede klacht en nog een keer bellen weer afgewimpeld om onzinredenen. Om helemaal geschift van te worden dit. PostNL wekt de indruk ofwel totaal incompetent te zijn, ofwel in het klantcontact omtrent restitutie een strategie van doelbewust traineren te hanteren om niet aan haar restitutieverplichtingen te hoeven voldoen.

Ik ga het nu NOG een keer proberen. Is het nu eindelijk afgelopen met dit gedoe?

Het laatste excuus van PostNL is dat het adres van de ontvanger niet geldig zou zijn. Uw systeem kan het niet vinden, en daarom zou ik niet geholpen hoeven worden.

Dit is aantoonbare kul. Het adres is aantoonbaar correct. Ik heb hier brieven van officiële instanties van de Britse overheid geadresseerd aan de ontvanger met deze adresgegevens. Het is gewoon een geldig adres, of PostNL dat nu leuk vindt of niet, dat heeft PostNL gewoon te accepteren en te interpreteren als een gebrek aan HAAR EIGEN database. PostNL weet het niet beter dan de Britse overheid, hoe graag PostNL dit ook zou willen.

Voor de goede orde, en voordat ik WEER afgewimpeld word met een onzinreden omdat men bij de klanten"service" niet oplet: deze kwestie staat LOS van het probleem dat uw EIGEN website het adres verkeerd verwerkt heeft, en ipv het opgegeven huisnummer het huisnummer 0 geplaatst heeft. Dit is NIET de reden dat uw collega mij niet verder hielp, het huisnummer is immers ook in uw systeem bekend. Bovendien is het huisnummer OOK bij andere vervoersorganisaties doorgekomen die in het VK de post voor PostNL overnemen. Dat BEWIJST dat ik het inderdaad gewoon ingevoerd heb. Dat uw systeem dit in een 0 veranderd heeft is dus NIET het probleem hier, en u kunt dit dus niet als onzinreden gaan gebruiken om mij nu opnieuw af te wimpelen.

Het gaat dus om de kwestie dat uw database het CORRECTE adres met CORRECTE huisnummer niet herkent, en dat u dit als excuus gebruikt om mij aan de telefoon bij verzoek tot restitutie voortijdig af te wimpelen. Terwijl ik met officiële documenten kan aantonen dat dit een geldig adres is.

Hoe veel klachten moet ik gaan plaatsten PostNL? Het worden er vijftig als het moet! Wat een ontzettend sneue toestanden.

Gewenste oplossing

Zie klacht
Geboden oplossing
Niet de volledige kosten vergoed.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

5 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  2. Auteur
    postnltriest
    Datum
    Nee, dat leest u dus verkeerd. God geef mij sterkte, PostNL begrijpt het na dertig keer dus nog steeds niet, ofwel men zit mij hier gewoon te treiteren. Het begint inmiddels op het laatste te lijken.

    Probeert u even de tijd te nemen om het volgende te verwerken:
    - het probleem is NIET het adres, de gegevens zijn CORRECT geïnterpreteerd door Royal Mail, zij BEVESTIGEN dat het opgegeven adres GEEN probleem is voor bezorging. Het huisnummer is CORRECT bij hun doorgekomen, wat ook BEWIJST dat ik het juiste huisnummer ingevuld heb, en dat uw website er bij verwerking een nul bij heeft gezet. Een nul die dus geen enkele invloed heeft op de bezorging, Royal Mail heeft namelijk het JUISTE huisnummer staan.
    - het pakket is zoekgeraakt na de douane, reden ONBEKEND
    - ik verzoek nu ad nauseam om restitutie van de verzendkosten omdat het pakket dus kwijt is met ONBEKENDE reden die in ieder geval NIET het door postNL verkeerd verwerkte adres is.
    - Ten overvloede, en vraag desnoods even een collega om deze oh zo lastige situatie te helpen doorgronden: het probleem is dus NIET het adres, Royal Mail zegt alle gegevens te hebben inclusief het huisnummer en hierop PRIMA te kunnen bezorgen op dat adres, echter is men het pakket KWIJT
    - Overhoring: is het problem het adres, ja of nee? Goed antwoord: NEE, het probleem is NIET het adres. Dat zegt Royal Mail ZELF.

    Zo, nu dan duidelijk is dat het probleem NIET het adres is, kunt u mij dan nu eindelijk adequaat te woord staan inzake de restitutie? Code LA131613482NL

    Laatste maal: het probleem is dus NIET het adres. Als u nu nog een keer gaat pretenderen te denken dat ik zou bedoelen dat het probleem het adres zou zijn terwijl ik u juist tot in den treuren heb uitgelegd dat het adres dus juist NIET het probleem is, wordt de volgende klacht dat PostNL klanten doelbewust zit te treiteren in de klachtafhaneling.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  4. Auteur
    postnltriest
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  5. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Ik een verzoek ingediend om de door u betaalde verzendkosten terug te laten betalen. Zodra dit is goedgekeurd kunt u het bedrag binnen twee weken op uw rekening verwachten.

    Als u in de toekomst nog vragen heeft, helpen we u graag via postnl.nl/klantenservice. Hier vindt u antwoorden op veelgestelde vragen en leest u hoe u contact met ons kunt opnemen.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL klantenservice

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen