Klacht POSTNL: PostNL weigert een aantoonbaar geldig adres te erkennen als onzinexcuus om restitutie te negeren
Details
Klacht
Na zes keer bellen en twee klachten word ik door PostNL nog altijd afgewimpeld met onzinredenen bij mijn verzoek tot restitutie van de verzendkosten nadat mijn pakket verdwenen is. Eerst naar de website gestuurd voor een formulier, dit blijkt niet te bestaan, een klacht hierover leidt enkel tot een lege kulreactie, en na een tweede klacht en nog een keer bellen weer afgewimpeld om onzinredenen. Om helemaal geschift van te worden dit. PostNL wekt de indruk ofwel totaal incompetent te zijn, ofwel in het klantcontact omtrent restitutie een strategie van doelbewust traineren te hanteren om niet aan haar restitutieverplichtingen te hoeven voldoen.Ik ga het nu NOG een keer proberen. Is het nu eindelijk afgelopen met dit gedoe?
Het laatste excuus van PostNL is dat het adres van de ontvanger niet geldig zou zijn. Uw systeem kan het niet vinden, en daarom zou ik niet geholpen hoeven worden.
Dit is aantoonbare kul. Het adres is aantoonbaar correct. Ik heb hier brieven van officiële instanties van de Britse overheid geadresseerd aan de ontvanger met deze adresgegevens. Het is gewoon een geldig adres, of PostNL dat nu leuk vindt of niet, dat heeft PostNL gewoon te accepteren en te interpreteren als een gebrek aan HAAR EIGEN database. PostNL weet het niet beter dan de Britse overheid, hoe graag PostNL dit ook zou willen.
Voor de goede orde, en voordat ik WEER afgewimpeld word met een onzinreden omdat men bij de klanten"service" niet oplet: deze kwestie staat LOS van het probleem dat uw EIGEN website het adres verkeerd verwerkt heeft, en ipv het opgegeven huisnummer het huisnummer 0 geplaatst heeft. Dit is NIET de reden dat uw collega mij niet verder hielp, het huisnummer is immers ook in uw systeem bekend. Bovendien is het huisnummer OOK bij andere vervoersorganisaties doorgekomen die in het VK de post voor PostNL overnemen. Dat BEWIJST dat ik het inderdaad gewoon ingevoerd heb. Dat uw systeem dit in een 0 veranderd heeft is dus NIET het probleem hier, en u kunt dit dus niet als onzinreden gaan gebruiken om mij nu opnieuw af te wimpelen.
Het gaat dus om de kwestie dat uw database het CORRECTE adres met CORRECTE huisnummer niet herkent, en dat u dit als excuus gebruikt om mij aan de telefoon bij verzoek tot restitutie voortijdig af te wimpelen. Terwijl ik met officiële documenten kan aantonen dat dit een geldig adres is.
Hoe veel klachten moet ik gaan plaatsten PostNL? Het worden er vijftig als het moet! Wat een ontzettend sneue toestanden.
Gewenste oplossing
Zie klacht- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.